EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów (cz.2)
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
FMF 2017 (10)
   
 

SKUTECZNE PRAKTYKI

UBEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE
FLOTĄ SAMOCHODOWĄ:
PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW
(cz.2)


szkolenie-warsztaty-networking
14 listopada 2017 r. (część druga)
Warszawa - Novotel Warszawa Airport ****

 




Już 14 listopada 2017 r. w Warszawie odbędzie się druga, niezależna część, organizowanego przez magazyn EuroFlota, spotkania szkoleniowo-networkingowego z cyklu FLEET MANAGEMENT FORUM. Podczas serii wykładów i warsztatów prowadzonych przez najwyższej klasy ekspertów, będzie można dowiedzieć się m.in. • jak możemy się bronić przed wysokimi cenami flotowych ubezpieczeń, • jakie specyficzne warunki należy uwzględniać konstruując umowę flotową z zakładem ubezpieczeń, • co w praktyce jest negocjowalne przy ubezpieczeniu floty leasingowanej/wynajmowanej, • jak optymalizować flotowe ubezpieczenia i likwidację szkód, • jaki jest wpływ sposobu likwidacji szkód na wartość rezydualną pojazdu, • jakie są zalety i wady różnych sposobów zatrzymani ryzyk oraz jak powinna być skonstruowana polityka samochodowa w zakresie napraw powypadkowych.

X edycja Fleet Management Forum, to dwie niezależne części szkolenia pod wspólnym tytułem "UBEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW". Pozwolą one zdobyć unikalną wiedzę i poznać sprawdzone praktyki w zakresie efektywnego obniżania kosztów flotowych ubezpieczeń oraz zarządzania parkiem samochodowym, a także kształtujące się w tym obszarze trendy. Tradycyjnie już, będzie też okazją do twórczej dyskusji i wymiany doświadczeń między uczestnikami oraz nawiązania ważnych branżowych i zawodowych kontaktów.
Zapraszam i do zobaczenia,

Paweł Baran redaktor naczelny magazynu EuroFlota



 


ADRESATAMI listopadowej części Fleet Management Forum
"UBEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW",są:


Fleetmenedżerowie, administratorzy flot, pracownicy działów zakupowych, działów księgowych, pracownicy rozliczający samochody w firmie oraz osoby, które bezpośrednio lub pośrednio zarządzają flotą samochodową firmy lub koordynują procesy związane z użytkowaniem aut w firmie.

Członkowie kadry kierowniczej firm - dyrektorzy finansowi, administracyjni, ds. transportu i logistyki, zarządzający; prezesi, członkowie zarządu - którzy poszukują precyzyjnych i optymalnych metod zarządzania flotą oraz obniżania kosztów działalności przedsiębiorstwa.


Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu ubezpieczeń i metod obniżania kosztów oraz zarządzania samochodową flotą.




 
To spotkanie szkoleniowo-networkingowe z cyklu "FLEET MANAGEMENT FORUM" jest WAŻNE, gdyż powiemy na nim m.in. o:


Ubezpieczyciel i flotowy decydent - czy możliwa jest współpraca "win-win".

Czy jesteśmy skazani na drogie polisy? Czy możemy mieć wpływ na ceny, jakie płacimy za ubezpieczenie naszej floty?

Jakie są skuteczne sposoby negocjacji z firmą ubezpieczeniową? Jaką pozycję mają tu firmy finansujące swoją flotę zewnętrznie i w jakiej sytuacji znajdują się floty finansowane ze środków własnych?

Czy w umowach flotowych można stosować tak zwane klauzule niedozwolone (abuzywne), wpisane do rejestru przez UOKiK? Jaki jest wpływ dedykowanych produktów ubezpieczeniowych dla klienta korporacyjnego na występowanie klauzul abuzywnych?

Co w praktyce jest negocjowalne przy ubezpieczeniu floty leasingowanej/wynajmowanej?

Jakie metody analizy można zastosować dla znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy stosowanie do naprawy pojazdu „zamienników” może wpłynąć na wartość rezydualną pojazdu?

Modelowanie kosztu ubezpieczenia floty w zależności od tego, czy decydujemy się na pełną ochronę autocasco, czy wprowadzamy udziały własne o różnych poziomach wielkości.

Na co postawić - naprawy w ASO, czy w niezależnych sieciach serwisowych?

Jakie są składowe ceny, którą płacimy za polisy i jak możemy na nie oddziaływać, żeby płacić mniej?




Już 14 listopada 2017 r.
druga, niezależna część spotkania szkoleniowo-networkingowego z cyklu

Fleet Management Forum
edycja 10

UBEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ:
PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW

Warszawa - Novotel Warszawa Airport ****





 
PROGRAM

CZĘŚĆ II
FLEET NANAGEMENT FORUM edycja X
14 listopada 2017 r.



I. 14 listopada 2017 r. (część druga)

Konstruujemy umowę flotową z ubezpieczycielem

Ten wykład szkoleniowy będzie praktycznym poradnikiem, na co zwrócić uwagę podpisując umowę ubezpieczenia floty, tzw. umowę generalną, z towarzystwem ubezpieczeniowym. Na przykładzie dwóch podstawowych produktów, tj. autocasco i assistance, poznamy niuanse i szczegóły, na które warto zwracać baczną uwagę.
W pierwszej części wykładu szkoleniowego poszukamy przyczyn takiego stanu rzeczy:

1. Czy mamy wpływ na zapisy umowy ubezpieczenia? Umowa adhezyjna i wzorzec umowny, a tryb negocjacyjny?
2. Czy każda flota potrzebuje takich samych warunków? Jakie są specyficzne zapisy dla wybranych branż?
3. Co się stanie, jeśli nie zapłacimy składki na czas?
4. Jakie pułapki mogą czyhać na nas w tzw. ogólnych warunkach ubezpieczenia?
5. Czy w umowach flotowych można stosować tak zwane klauzule niedozwolone (abuzywne), wpisane do rejestru przez UOKiK? Jaki jest wpływ dedykowanych produktów ubezpieczeniowych dla klienta korporacyjnego na występowanie klauzul abuzywnych? Praktyczny przegląd zapisów, na które warto zwrócić uwagę. Typowe klauzule we flotowych ubezpieczeniach komunikacyjnych.
6. W Jak szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej jest nam w praktyce potrzebny?

Wykład szkoleniowy połączy teorię z praktyką – pokażemy konkretne przykłady stosowanych rozwiązań w praktyce.
 Wykład szkoleniowy i panel problemowo-dyskusyjny poprowadzi ekspert i praktyk Piotr Gortatowicz, broker ubezpieczeniowy i szkoleniowiec, właściciel firmy Gort Business Service. 

II. 14 listopada 2017 r. (część druga)

Ubezpieczenie floty w leasingu i wynajmie

- obszary negocjacyjne

1. Co w praktyce jest negocjowalne przy ubezpieczeniu floty leasingowanej/wynajmowanej?
Franszyzy redukcyjne.
Klauzule rozszerzające zakres.
2. Jakie są możliwe pola negocjacyjne w obszarze składkowym?
Taryfa leasingowa.
Zniżki zależne od szkodowość danego klienta.
3. Jaką argumentację uwzględni leasingodawca/ubezpieczyciel?
Szkodowość.
Rodzaj prowadzonej działalności.
Inne.
4. Praktyczny przegląd zapisów, na które warto zwrócić uwagę.
Wyłączenia.
Stosowanie franszyzy.
Ograniczenia odpowiedzialności.


Wykład szkoleniowy i panel problemowo-dyskusyjny poprowadzi ekspert i praktyk, Piotr Bryński - dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

III. 14 listopada 2017 r. (część druga)

Wpływ sposobu likwidacji szkód

na wartość rezydualną pojazdu 


Wymuszona przez prawodawstwo Unii Europejskiej liberalizacja rynku motoryzacyjnego, zwłaszcza w zakresie pochodzenia części jakie mogą być stosowane do serwisowania i naprawy pojazdów, została wykorzystana przez ubezpieczycieli do obniżenia szacowanych kosztów szkód komunikacyjnych. Znajdujący się w dwustronnych umowach „warsztat-ubezpieczyciel”, wymóg stosowania do naprawy części pochodzących ze źródeł nie autoryzowanych przez producenta samochodu, może wpłynąć na wartość rezydualną pojazdu. Ale czy rzeczywiście wpływa?

1. Jakie metody analizy można zastosować dla znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy stosowanie do naprawy pojazdu „zamienników” może wpłynąć na wartość rezydualną pojazdu?
2. Wiadomo, że w okresie normalnej eksploatacji pojazd zużywa pewne części, które muszą być wymienione. Okazjonalnie uczestniczy też w większych lub mniejszych kolizjach wymagających napraw, zazwyczaj związanych z wyminą części. Części użyte do serwisowania i naprawy pojazdu mogą pochodzić z różnych źródeł i być różnej jakości. Oszczędności generowane przy zakupie tańszych części wpływają pozytywnie na bieżące koszty eksploatacji, czy koszty naprawy powypadkowej, ale ich niewystarczająca jakość może wygenerować ponadstandardowy spadek wartość pojazdu przy jego przyszłej odsprzedaży, który „skonsumuje” wszystkie wcześniejsze oszczędności. Czy jest możliwe zabezpieczenie się przed tymi, negatywnymi ekonomicznie, skutkami stosowania tańszych części?
3. Jak można dokonać wiarygodnego porównania pomiędzy wartościami „ile można zyskać?” (wykorzystując tańsze części), a „ile można stracić?” (na wartości rezydualnej pojazdu)?

 
Wykład szkoleniowy i panel problemowo-dyskusyjny poprowadzi ekspert i praktyk, Adam Markiewicz, konsultant w firmie Autovista Polska Sp. z o.o.


IV. 14 listopada 2017 r. (część druga)

Warsztat 1
Zatrzymanie ryzyk
- zalety, wady, ograniczenia praktyczne

Na tym warsztacie można będzie zobaczyć – na przykładzie konkretnej floty, jak wygląda modelowanie kosztu ubezpieczenia floty w zależności od tego, czy decydujemy się na pełną ochronę autocasco, czy wprowadzamy udziały własne i na jakim poziomie. Z jednej strony koszt składek przy pełnej ochronie, z drugiej – obniżony koszt składek, ale także potrzeba dopłat warsztatom do obniżonych odszkodowań.

1. Kiedy taka „zabawa” ma sens?
2. Ile można oszczędzić?
3. Gdzie jest granica opłacalności?
4. Wszystko na bazie analizy przypadku opartego o rzeczywiście generowane cyfry.

 
Warsztat poprowadzi ekspert i praktyk,
Piotr Gortatowicz
, broker ubezpieczeniowy i szkoleniowiec, właściciel firmy Gort Business Service.

V. 14 listopada 2017 r. (część druga)

Warsztat 2
Polityka napraw powypadkowych

Case Study, praktyczne przykłady, rozwiązania i zapisy regulaminów.

1. Ubezpieczenie komunikacyjne – odpowiedni dobór zakresu ubezpieczenia, podstawą optymalnych kosztów.
2. Likwidacja szkód spowodowanych przez osoby trzecie – bezpośrednio z OC sprawcy, czy z AC z możliwością późniejszego regresu?
3. Naprawy w ASO, czy w niezależnych sieciach serwisowych – odwieczny dylemat Fleet Managera.
4. Proces kontroli jakości napraw - gwarancja bezpieczeństwa kierowców oraz optymalnych kosztów naprawy.
5. Samochód zastępczy na czas naprawy – luksus czy standard?


Warsztat poprowadzi ekspert i praktyk,
Michał Gryczko - Office Manager, Bayer Sp. z o.o.

VI. 14 listopada 2017 r. (część druga)

W poszukiwaniu ideału, czyli: czego pragną flotowcy.
5 mitów, z którymi się zderzyliśmy po wejściu na rynek B2B (wykład partnerski)

1. Będzie ciasno.
2. Wszyscy chcą monitoringu.
3. Fleet managerowie są gotowi schylać się po każdą złotówkę.
4. Zarządzanie flotą ma wartość dla całej firmy.
5. Żyć, nie umierać, czyli skóra, fura i komóra – o pracy flotowca.

Wyklad poprowadzi ekspert i praktyk, 
Agnieszka Himel
- Sales Manager w NaviExpert.

VII. 14 listopada 2017 r. (część druga)

Najczęstsze problemy w likwidacji szkód (wykład partnerski)

1. Szkody z Twojego OC. Czy wiesz, dlaczego powinno Cię to interesować?
2. Gra do jednej bramki. Dlaczego warto poświęcić kilka chwil, by pomóc własnemu ubezpieczycielowi przy likwidacji szkód z OC?
3. Likwidacja szkody z OC sprawcy za granicą. Czy wiesz, ile kosztuje urwane Niemcowi lusterko?
4. Szkody z AC i ich naprawa. Co sprawia, że to tak długo trwa?

Wykład poprowadzi ekspert i praktyk,
Przemysław Bona
- wiceprezes zarządu Profika Broker


VIII. 14 listopada 2017 r. (część druga)

Networking i przerwy kawowo-dyskusyjne

Po każdym z wykładów, przewidziane są dwudziestominutowe przerwy kawowo-dyskusyjne. W ich trakcie, przy filiżance aromatycznej kawy, można wymienić się z prelegentami spostrzeżeniami oraz poglądami, a także przedyskutować je z innymi uczestnikami Fleet Management Forum. Jest to, także znakomity czas i miejsce na nawiązanie ważnych branżowych i biznesowych kontaktów oraz wymianę doświadczeń zawodowych związanych z efektywnym zarządzaniem firmowym parkiem samochodowym. Na stoiskach naszych Partnerów nie zabraknie też atrakcyjnych upominków dla uczestników tego szkoleniowego spotkania.


AGENDA

UBEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ:
PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW

(cz. 2 - 14.11.2017)


8.00-9.00
Rejestracja uczestników. Kawa powitalna.

9.00-9.15
Otwarcie szkolenia

9.15-10.10
Konstruujemy umowę flotową z zakładem ubezpieczeń
Wykładowca: Piotr Gortatowicz, Gort Business Service

10.10-10.30
Przerwa kawowa - networking

10.30-11.15
Ubezpieczenie floty w leasingu i wynajmie - obszary negocjacyjne
Wykładowca: Piotr Bryński, Compensa


11.15-11.35
Przerwa kawowa - networking

11.35-12.15
W
poszukiwaniu ideału, czyli: czego pragną flotowcy. 5 mitów, z którymi zderzyliśmy się po wejściu na rynek B2B (wykład partnerski)
Wykładowca: Agnieszka Himel, NaviExpert

Najczęstsze problemy w likwidacji szkód (wykład partnerski)
Wykładowca: Przemysław Bona, Profika Broker

12.15-13.05
Lunch

13.05-13.45
Wpływ sposobu likwidacji szkód na wartość rezydualną pojazdu
Wykładowca: Adam Markiewicz, Eurotax

13.45-15.05
Przerwa kawowa - networking

15.05-15.50
Warsztat 1 - Zatrzymanie ryzyk
Wykładowca: Piotr Gortatowicz, Gort Business Service

15.50-16.00
Przerwa kawowa - networking

16.00-16.45
Warsztat 2 - Polityka napraw powypadkowych
Wykładowca: Michał Gryczko, Bayer Sp. z o.o.

16.45-17.00
Przerwa kawowa. Rozstrzygnięcie konkursów upominkowych.
Podsumowanie i zakończenie szkolenia




Poniżej relacje z poprzednich edycji naszych szkoleń i konferencji (kliknij na zdjęcia by zobaczyć całą relację z tych spotkań):

FLOTOWE PRAWO


FLEET MANAGEMENT FORUM


ARCHIWUM NASZYCH SZKOLEŃ I KONFERENCJI


 


TERMIN I MIEJSCE
Fleet Management Forum (edycja 10)


Termin:

CZĘŚĆ DRUGA
14 LISTOPADA 2017

Miejsce:
WARSZAWA
Novotel Warszawa Airport ****
ul. 1 Sierpnia 1









KOSZT UCZESTNICTWA
we Fleet Management Forum edycja 10 - część druga (listopad):

Cena regularna: 499 zł

tylko do 3 listopada
RABAT 25%

Cena po rabacie
374 zł
(oszczędzasz 125 zł)


 
od 4 listopada 2017 r. będzie obowiązywała cena regularna, tj. 499 zł
 
Udział w spotkaniu szkoleniowo-networkingowym Fleet Management Forum (edycja 10),
obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikaty uczestnictwa,
- lunch,
- napoje oraz całodzienny serwis kawowy,
- prawo udziału w konkursach z atrakcyjnymi upominkami.

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Podane ceny są cenami netto - zostaną powiększone o 23% VAT.
  
 KLIKNJ I WYPEŁNIJ ONLINE formularz zgłoszeniowy:




  


lub pobierz formularz do wydruku
-
kliknij poniżej na ikonę PDF i wybierz opcję
"Zapisz element docelowy jako" aby pobrać formularz



KONTAKT:

tel. 22/ 615 89 30

fax. 22/ 615 89 31

e-mail: szkolenia@euroflota.pl



Znakomici wykładowcy

- eksperci i praktycy posiadający bogatą wiedzę
i doświadczenie zawodowe


 dr Anna Kwiecień
Koordynatorka Merytoryczna, Wiceprezeska Zarządu Fundacji ZenDriving. Doktorka nauk humanistycznych, psycholożka, wykładowczyni akademicka z doświadczeniem w prowadzeniu aktywnych zajęć z psychologii ogólnej, emocji, motywacji, osobowości i stresu. Specjalizuje się w zakresie motywacji do zmiany nawykowego i impulsywnego zachowania, samokontroli zachowania, znaczenia emocji w przebiegu działania. Autorka programów szkoleniowych i trenerka w ramach unijnych systemowych projektów edukacyjnych. Z pasją i zaangażowaniem koordynuje i realizuje projekty Fundacji ZenDriving.
Piotr Gortatowicz
Broker ubezpieczeniowy, specjalizujący się od 20 lat w tematyce ubezpieczeń komunikacyjnych. Odpowiadał za ubezpieczenia flotowe w PZU oraz firmach brokerskich: Aon, Gras Savoye, Promesa CDU, KBU Protektor; aktual