EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów (cz.2)
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Nissan wspiera Polski Program Elektryfikacji Motoryzacji
 
Pierwsza partia 20 Nissanów LEAF już w marcu wyjedzie na stołeczne ulice w ramach taboru Electric Taxi – nowego przewoźnika, opartego w stu procentach na flocie pojazdów elektrycznych. Przekazanie pojazdów zbiegło się z podpisaniem długo oczekiwanego Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji.
   
Warszawski przewoźnik postawił na model LEAF z akumulatorem o pojemności
30 kWh, zapewniający zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Przekazanie pierwszej partii 20 pojazdów odbyło się 1 marca w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie, a kluczyki do floty uroczyście przekazał Robert Prusiński, dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE, który zaznaczył, że mobilność elektryczna jest jednym z najważniejszych przyjaznych środowisku projektów, które oszczędzają zasoby naturalne i chronią ekosystem.

LEAF 30 kWh w standardowym wyposażeniu posiada między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, podgrzewaną, pokrytą skórą kierownicę, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, a także komputer pokładowy ze wskaźnikiem Eco, pozwalający na śledzenie postępów w ekologicznej jeździe. To pojazd ekologiczny i ekonomiczny (przejechanie 100 km kosztuje około 9 zł). Między innymi te argumenty przekonały korporację taksówkową do wyboru tego modelu. Prezes Electric Taxi Zbigniew Kołodziejczyk zaznaczył, że to właśnie taksówkarze spędzający całe dnie w samochodzie są jedną z najbardziej wymagających grup kierowców. Wysokie przebiegi ich pojazdów w wielu miastach Europy potwierdzają niezawodność i funkcjonalność samochodów elektrycznych Nissana.

W 2010 roku Nissan jako pierwszy wprowadził w pełni elektryczny samochód na masowy rynek. LEAF od momentu debiutu szybko zdobył uznanie na arenie międzynarodowej. Jury prestiżowego konkursu Car of The Year ogłosiło go samochodem roku w 2011 jako pierwszy elektryczny samochód w historii. To też najczęściej kupowany model elektryczny na świecie (sprzedano już ponad 250 000 egz.).

1 marca 2017 roku w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie podpisano wyczekiwany Program Elektryfikacji Motoryzacji. Ma także zapewnić wymierne korzyści Polsce oraz pozwolić sprostać wymogom klimatycznym stawianym przez UE, w tym wymogom zmniejszenia emisji CO2. Dzięki programowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, które mają pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również na parkingach i przy budynkach użyteczności publicznej.

Podczas spotkania sekretarz stanu w Ministerstwie Energii, Michał Kurtyka, powiedział, że najważniejszym wyzwaniem jest postawienie się po stronie użytkownika i zapewnienie mu stale rozwijającej się infrastruktury pozwalającej na obsługę pojazdów elektrycznych. Skupienie się na budowie sieci stacji ładujących, która stopniowo będzie się powiększać, jest decydujące dla tempa rozprzestrzeniania się samochodów elektrycznych.

Według resortu energii, obecnie w Polsce działa 305 stacji ładowania. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania oraz ponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartości nawet do 500 mln zł.    (WW)

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton