EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 168/169, luty/marzec 2017
     
 
Rok na sporym plusie
FLOTOWE TRENDY 2017 - EKOMOBILNOŚĆ
5 lat więzienia
iTuran: algorytmy najwyższej jakości
Nissan wspiera Polski Program Elektryfikacji Motoryzacji
Oceny, refleksje, perspektywy
PEUGEOT 3008 zdobył tytuł „Car of the Year 2017”!
Peugeot sprosta każdemu wyzwaniu
Pierwszy z „siedmiu wspaniałych”: Opel Insignia Grand Sport
Pikapy – auta do wielu zadań
PRAWO 2017: istotne zmiany i ich konsekwencje
Pułapki podatku VAT – nowa szansa dla sektora firm flotowych i leasingowych
Skutecznie chronią
Ścieżki kariery
To był najlepszy rok od 16 lat
Udana rodzina w komplecie: Fiat Tipo 5D i kombi
Z nowym sercem: Nissan XTrail
PSA przejmuje Opla
BMW Group Polska liderem segmentu
Rok sukcesów Toyoty
Zmiany personalne w Alphabet Polska
Sławomir Bekier dyrektorem w FCA Poland
Magda Węglewska w regionalnych strukturach Mazdy
Ewa Milczarek-Vaubourg dyrektorem marketingu Grupy PSA w Polsce
Kolejny dobry rok Mercedesa
Nie tylko flotowe rekordy Renault
Rabaty DKV na 1200 stacjach w Rosji i 23 na Białorusi
Blokady na pijanych kierowców
Długoterminowy, więc korzystny
Samochód do wykorzystania
CFM już nie niszowe
Sięgniemy głębiej do kieszeni
Nowa odsłona: Kia Rio
Liczne możliwości personalizacji: Citroen C3
Bestseller marki: Mitsubishi ASX 2017
Dacia odnowiła niemal całą gamę swych modeli
Kolorowa i praktyczna: Skoda Fabia
Ponadczasowy styl: Toyota Corolla
Klasyk na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Magia czterech kółek: BMW serii 7
Sprawdzona konstrukcja: Mazda CX3
Dziarski wojownik: Nissan Juke
Perfekcyjny w każdym calu: Mini Cooper S Clubman
Dostawczak w klasie premium: Mercedes Sprinter
Nowe w zarządzaniu flotą
Ufając kontrolować
Auto na minuty
Mali idą śladem dużych
Gotowi na pojazdy autonomiczne
Przyjadą, by zatankować czy umyć twoje Volvo
Nagroda dla Hitachi Capital Polska
Hybryda z wypożyczalni
Kangoo Z.E. z większym o 50% zasięgiem
Sygnalizacja wyświetlana w... aucie
Efektywna współpraca
Z rynku: Premiera Volvo V90 Cross Country
Całkowicie elektryczny SUV Forda
VW Allspace – większa wersja Tiguana
Ford Fiesta nowej generacji
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Nissan wspiera Polski Program Elektryfikacji Motoryzacji
 
Pierwsza partia 20 Nissanów LEAF już w marcu wyjedzie na stołeczne ulice w ramach taboru Electric Taxi – nowego przewoźnika, opartego w stu procentach na flocie pojazdów elektrycznych. Przekazanie pojazdów zbiegło się z podpisaniem długo oczekiwanego Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji.
   
Warszawski przewoźnik postawił na model LEAF z akumulatorem o pojemności
30 kWh, zapewniający zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Przekazanie pierwszej partii 20 pojazdów odbyło się 1 marca w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie, a kluczyki do floty uroczyście przekazał Robert Prusiński, dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE, który zaznaczył, że mobilność elektryczna jest jednym z najważniejszych przyjaznych środowisku projektów, które oszczędzają zasoby naturalne i chronią ekosystem.

LEAF 30 kWh w standardowym wyposażeniu posiada między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, podgrzewaną, pokrytą skórą kierownicę, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, a także komputer pokładowy ze wskaźnikiem Eco, pozwalający na śledzenie postępów w ekologicznej jeździe. To pojazd ekologiczny i ekonomiczny (przejechanie 100 km kosztuje około 9 zł). Między innymi te argumenty przekonały korporację taksówkową do wyboru tego modelu. Prezes Electric Taxi Zbigniew Kołodziejczyk zaznaczył, że to właśnie taksówkarze spędzający całe dnie w samochodzie są jedną z najbardziej wymagających grup kierowców. Wysokie przebiegi ich pojazdów w wielu miastach Europy potwierdzają niezawodność i funkcjonalność samochodów elektrycznych Nissana.

W 2010 roku Nissan jako pierwszy wprowadził w pełni elektryczny samochód na masowy rynek. LEAF od momentu debiutu szybko zdobył uznanie na arenie międzynarodowej. Jury prestiżowego konkursu Car of The Year ogłosiło go samochodem roku w 2011 jako pierwszy elektryczny samochód w historii. To też najczęściej kupowany model elektryczny na świecie (sprzedano już ponad 250 000 egz.).

1 marca 2017 roku w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie podpisano wyczekiwany Program Elektryfikacji Motoryzacji. Ma także zapewnić wymierne korzyści Polsce oraz pozwolić sprostać wymogom klimatycznym stawianym przez UE, w tym wymogom zmniejszenia emisji CO2. Dzięki programowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, które mają pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również na parkingach i przy budynkach użyteczności publicznej.

Podczas spotkania sekretarz stanu w Ministerstwie Energii, Michał Kurtyka, powiedział, że najważniejszym wyzwaniem jest postawienie się po stronie użytkownika i zapewnienie mu stale rozwijającej się infrastruktury pozwalającej na obsługę pojazdów elektrycznych. Skupienie się na budowie sieci stacji ładujących, która stopniowo będzie się powiększać, jest decydujące dla tempa rozprzestrzeniania się samochodów elektrycznych.

Według resortu energii, obecnie w Polsce działa 305 stacji ładowania. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania oraz ponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartości nawet do 500 mln zł.    (WW)

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton