EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Pierwszy z „siedmiu wspaniałych”: Opel Insignia Grand Sport
 
Strategia firmy Opel na bieżący rok to ambitna ofensywa modelowa „7 w 17”, czyli siedem premier w 2017 roku. Tego w historii firmy jeszcze nie było. Pierwszą spośród nich będzie model Opel Insignia Grand Sport, który rozpocznie proces wprowadzania na rynek nowej generacji tego flagowego auta marki.
   
Ten największy, flagowy samochód osobowy marki będzie oferowany jako pięciodrzwiowy sedan Grand Sport i jako kombi z niezmienioną nazwą Sports Tourer. Trzecią odmianą będzie uterenowiony Country Tourer.

Zanim ujawniona zostanie cała gama, poznajmy pierwszego nowego Opla, czyli Insignię Grand Sport. To następca udanej Insigni pierwszej generacji, Samochodu Roku 2009, sprzedanego dotychczas w liczbie ponad 900 000 egzemplarzy. Jednak ta nowa wersja opiera się na zupełnie zmienionej architekturze pojazdu. Rozstaw osi wydłużono
o 92 mm, co przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Projektanci nadali nowej Insigni Grand Sport sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości, ma smukłą i dynamiczną sylwetkę coupé, a przy tym nie brakuje mu dostojności charakterystycznej dla pojazdów klasy wyższej. To wszystko zapewnia wysoki komfort podróżowania, tak ważny dla szefów firm i instytucji. Na uwagę zasługuje także jeden z najlepszych w tej klasie współczynnik oporu aerodynamicznego CD, wynoszący zaledwie 0,26.

Nowa Insignia Grand Sport nie tylko wygląda bardziej dynamicznie, lecz jest też taka w rzeczywistości. Zoptymalizowana konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu nawet o 175 kg, z pożytkiem dla precyzji prowadzenia i zwrotności. Nowe rozwiązania techniczne, takie jak opcjonalnie dostępny napęd na wszystkie koła z najnowocześniejszym w tym segmencie systemem wektorowania momentu obrotowego czy nowa ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać atuty samochodu.

Ponadto Insignia Grand Sport jest wyposażona w wiele technologii najwyższej klasy, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz jeszcze bardziej relaksujące i komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z wysoko ocenianym matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie firmy Opel opracowali drugą generację systemu LED IntelliLux przeznaczoną do Insigni. Reflektory w tym samochodzie reagują jeszcze szybciej, działają z jeszcze większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery obserwujące otoczenie pojazdu, zapewniające widok 360°, wraz z funkcjami podnoszącymi komfort, takimi jak unikatowe fotele premium z atestem AGR, maty grzejne w przednich i tylnych fotelach czy podgrzewana szyba czołowa, dodatkowo zwiększają wygodę. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć systemu multimedialnego i opcji łączności dostępnych za pośrednictwem systemu IntelliLink najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar. Doradcy OnStar zaczną też teraz świadczyć nową usługę osobistego asystenta, jak np. rezerwacja pokoju w hotelu.

Nowa Insignia Grand Sport dba o bezpieczeństwo nie tylko pasażerów, ale i pieszych. W przypadku kolizji aluminiowa maska silnika w ciągu milisekund unosi się, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, które osłania, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego.

Dbałość o najdrobniejsze szczegóły jest widoczna również we wnętrzu. Kokpit wyraźnie odzwierciedla filozofię projektowania Opla, czyli „połączenia rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją”. Tablica wskaźników ma rzeźbione powierzchnie, wyodrębnioną przestrzeń dla kierowcy i szerokie poziome linie. Cała konstrukcja daje poczucie efektywności, precyzji i przestronności. Bagażnik o pojemności 490 l można powiększyć do 1450 l. Wiele uwagi poświęcono elementom sterowania i interfejsowi systemu multimedialnego. Bezramkowy ekran dotykowy zaawansowanego systemu IntelliLink wyróżnia się szczególną estetyką. Wieloma funkcjami steruje się właśnie przez ekran dotykowy.

Samochód będzie dostępny z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń
biegów najnowszej generacji. Nowością w ofercie jest wysoce wydajna ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym. To, co ją wyróżnia, to najwyższy w tej klasie komfort zmiany przełożeń. Początkowo będzie ona dostępna tylko w połączeniu z napędem na wszystkie koła. Nowy inteligentny system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego należy do najnowocześniejszych w tej klasie pojazdów. Zestawiono go z zupełnie nowym, pięciowahaczowym, zaawansowanym konstrukcyjnie tylnym zawieszeniem. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża, w tym na nawierzchni szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia. System reaguje w ułamku sekundy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując zachowanie lepszej stabilności i ułatwiając zapanowanie nad kierunkiem jazdy w każdej sytuacji. Udoskonalone zawieszenie FlexRide zapewnia optymalne właściwości jezdne w każdych warunkach. System dostosowuje charakterystykę amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) – niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem Standard, Sport lub Tour.

Samochód niebawem pojawi się również na polskim rynku.    (ms)

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton