EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 168/169, luty/marzec 2017
     
 
Rok na sporym plusie
FLOTOWE TRENDY 2017 - EKOMOBILNOŚĆ
5 lat więzienia
iTuran: algorytmy najwyższej jakości
Nissan wspiera Polski Program Elektryfikacji Motoryzacji
Oceny, refleksje, perspektywy
PEUGEOT 3008 zdobył tytuł „Car of the Year 2017”!
Peugeot sprosta każdemu wyzwaniu
Pierwszy z „siedmiu wspaniałych”: Opel Insignia Grand Sport
Pikapy – auta do wielu zadań
PRAWO 2017: istotne zmiany i ich konsekwencje
Pułapki podatku VAT – nowa szansa dla sektora firm flotowych i leasingowych
Skutecznie chronią
Ścieżki kariery
To był najlepszy rok od 16 lat
Udana rodzina w komplecie: Fiat Tipo 5D i kombi
Z nowym sercem: Nissan XTrail
PSA przejmuje Opla
BMW Group Polska liderem segmentu
Rok sukcesów Toyoty
Zmiany personalne w Alphabet Polska
Sławomir Bekier dyrektorem w FCA Poland
Magda Węglewska w regionalnych strukturach Mazdy
Ewa Milczarek-Vaubourg dyrektorem marketingu Grupy PSA w Polsce
Kolejny dobry rok Mercedesa
Nie tylko flotowe rekordy Renault
Rabaty DKV na 1200 stacjach w Rosji i 23 na Białorusi
Blokady na pijanych kierowców
Długoterminowy, więc korzystny
Samochód do wykorzystania
CFM już nie niszowe
Sięgniemy głębiej do kieszeni
Nowa odsłona: Kia Rio
Liczne możliwości personalizacji: Citroen C3
Bestseller marki: Mitsubishi ASX 2017
Dacia odnowiła niemal całą gamę swych modeli
Kolorowa i praktyczna: Skoda Fabia
Ponadczasowy styl: Toyota Corolla
Klasyk na szutry i bezdroża: Kia Sportage
Magia czterech kółek: BMW serii 7
Sprawdzona konstrukcja: Mazda CX3
Dziarski wojownik: Nissan Juke
Perfekcyjny w każdym calu: Mini Cooper S Clubman
Dostawczak w klasie premium: Mercedes Sprinter
Nowe w zarządzaniu flotą
Ufając kontrolować
Auto na minuty
Mali idą śladem dużych
Gotowi na pojazdy autonomiczne
Przyjadą, by zatankować czy umyć twoje Volvo
Nagroda dla Hitachi Capital Polska
Hybryda z wypożyczalni
Kangoo Z.E. z większym o 50% zasięgiem
Sygnalizacja wyświetlana w... aucie
Efektywna współpraca
Z rynku: Premiera Volvo V90 Cross Country
Całkowicie elektryczny SUV Forda
VW Allspace – większa wersja Tiguana
Ford Fiesta nowej generacji
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Ścieżki kariery
 
Rozmowa z dr Magdą Drzewiecką-Sarosiek, szefową portalu MotoKariera
   
Redakcja: Jak ocenia Pani rynek pracy AD 2017 dla osób wykonujących zawód administratora floty samochodowej?

Magda Drzewiecka-Sarosiek: Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę zmiany podatkowe, które przyniósł nam 2017 rok, perspektywy są bardzo dobre. Mnogość przepisów i ich poziom skomplikowania wymuszają bowiem na firmach zatrudnianie kompetentnych osób, które nie tylko wiedzą, co „piszczy” w ofercie producentów, ale również potrafią sprawnie czytać przepisy i są z nimi na bieżąco. Co więcej, istnieją firmy, które dotychczas nie posiadając pracowników na takim stanowisku, mogą rozważać tworzenie nowych wakatów. Na pewno poszukującym nowych wyzwań będzie też sprzyjał rynek pracy, który od pewnego czasu jest moim zdaniem rynkiem pracownika.

Z inicjatywy PZWLP i SKFS uruchomiono na Politechnice Warszawskiej podyplomowe studia z zakresu zarządzania flotami. To dobry prognostyk dla branży?

Oczywiście – wykwalifikowana kadra to wyższe standardy pracy, szersza wiedza zespołów o wyzwaniach branży, metodologii pracy w niej, samym rynku, a także, co idzie za wyższą świadomością pracujących, wzrost znaczenia branży i jej lepszy PR. Podyplomowe studia dedykowane zarządzaniu flotami mogą więc jednocześnie zadbać o lepszą opinię o „flotowcach” na rynku, jak też sprawić, że rzeczywiście wiedza merytoryczna edukujących się będzie wyższa niż ta dotychczasowa.

Jakich kwalifikacji oczekują pracodawcy od fleet managerów?


Moim zdaniem idealny fleet manager to swoista hybryda idealnego handlowca i idealnego pracownika administracyjnego. Osoba piastująca tę funkcję musi bowiem aktywnie działać, nie mieć oporów przed kontaktem z ludźmi, potrafić inicjować kontakty, a następnie budować relacje, pracować na celach krótko- i długoterminowych. Z drugiej strony dobrego fleet managera cechuje opanowanie, odporność na stres, skrupulatność, cierpliwość i umiejętność czytania (ze zrozumieniem) przepisów. Jednym słowem musi być to osoba, która potrafi pracować zarówno z ludźmi, jak i z papierami, a jak wynika z moich rozmów z kandydatami, wcale nie jest o to tak prosto.

W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek pracy w branży motoryzacyjnej, kto znajdzie zatrudnienie?

Rozwój rynku pracy w branży motoryzacyjnej uzależniony będzie od rozwoju rynku pracy rozumianego w szerszym kontekście, a ten jest w tej chwili rynkiem pracownika. To oznacza, że mamy niewielką podaż pracowników, za to większy popyt. Tym samym pracodawcy, co obserwujemy w codziennej pracy z nimi, coraz mniej stawiają na twarde fakty, takie jak długość doświadczenia czy kierunek wykształcenia. Coraz bardziej liczy się natomiast potencjał pracowników i ich motywacja. Tym samym należy sądzić, że popyt na specjalistów cały czas będzie duży, a liczba ofert pracy może mile zaskoczyć szukających pracy. Dobre czasy czekają również osoby, które dopiero pragną rozpocząć swoją przygodę z branżą motoryzacyjną. Dealerzy samochodowi już teraz chętnie widzą zmotywowanych „młodych gniewnych” w serwisach samochodowych czy salonie.

Dziękujemy za rozmowę.
(WW)

Po 7 latach bytności na polskim rynku pracy możemy pochwalić się zrekrutowaniem już kilkuset pracowników do firm branży motoryzacyjnej. Cechuje nas nie tylko fakt, że jesteśmy dedykowani Państwa branży, ale i ogromna elastyczność już od pierwszych minut naszej współpracy. Nasze oferty tworzymy w oparciu o kilkuetapowe wstępne poszukiwania – zadajemy Państwu dużo pytań, a Państwo poświęcając nam czas na odpowiedzi mają gwarancję, że po 5 minutach nie uzyskają informacji zwrotnej ograniczonej do kilku zdań i podkreślenia, że nasze wynagrodzenie to mnożnik wynagrodzenia kandydata. Ci, którzy chcą się z nami umówić na spotkanie, docenią zaś, że znajdziemy dla nich czas i o 7 rano, i o 19, a propozycja spotkania w dworcowej kawiarni nie natrafi na kategoryczne „nie”. Nie jesteśmy ograniczeni masą sztywnych procedur i reguł, wiemy, czym różni się sprzedaż samochodów nowych od używanych, a z kierownikami magazynów chętnie podyskutujemy o współczynniku rotacji.

U nas znajdą Państwo ciekawe propozycje pracy, atrakcyjnych pracowników, indywidualne podejście i ludzi rozumiejących Wasze problemy i podzielających Wasze zainteresowania. MotoKariera to idealne miejsce dla pracodawców wierzących w kapitał ludzki: międzynarodowych koncernów, dealerstw i małych warsztatów – z przyjemnością pomożemy Wam stworzyć zespół marzeń.
Szczegóły na www.motokariera.pl

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton