EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Ścieżki kariery
 
Rozmowa z dr Magdą Drzewiecką-Sarosiek, szefową portalu MotoKariera
   
Redakcja: Jak ocenia Pani rynek pracy AD 2017 dla osób wykonujących zawód administratora floty samochodowej?

Magda Drzewiecka-Sarosiek: Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę zmiany podatkowe, które przyniósł nam 2017 rok, perspektywy są bardzo dobre. Mnogość przepisów i ich poziom skomplikowania wymuszają bowiem na firmach zatrudnianie kompetentnych osób, które nie tylko wiedzą, co „piszczy” w ofercie producentów, ale również potrafią sprawnie czytać przepisy i są z nimi na bieżąco. Co więcej, istnieją firmy, które dotychczas nie posiadając pracowników na takim stanowisku, mogą rozważać tworzenie nowych wakatów. Na pewno poszukującym nowych wyzwań będzie też sprzyjał rynek pracy, który od pewnego czasu jest moim zdaniem rynkiem pracownika.

Z inicjatywy PZWLP i SKFS uruchomiono na Politechnice Warszawskiej podyplomowe studia z zakresu zarządzania flotami. To dobry prognostyk dla branży?

Oczywiście – wykwalifikowana kadra to wyższe standardy pracy, szersza wiedza zespołów o wyzwaniach branży, metodologii pracy w niej, samym rynku, a także, co idzie za wyższą świadomością pracujących, wzrost znaczenia branży i jej lepszy PR. Podyplomowe studia dedykowane zarządzaniu flotami mogą więc jednocześnie zadbać o lepszą opinię o „flotowcach” na rynku, jak też sprawić, że rzeczywiście wiedza merytoryczna edukujących się będzie wyższa niż ta dotychczasowa.

Jakich kwalifikacji oczekują pracodawcy od fleet managerów?


Moim zdaniem idealny fleet manager to swoista hybryda idealnego handlowca i idealnego pracownika administracyjnego. Osoba piastująca tę funkcję musi bowiem aktywnie działać, nie mieć oporów przed kontaktem z ludźmi, potrafić inicjować kontakty, a następnie budować relacje, pracować na celach krótko- i długoterminowych. Z drugiej strony dobrego fleet managera cechuje opanowanie, odporność na stres, skrupulatność, cierpliwość i umiejętność czytania (ze zrozumieniem) przepisów. Jednym słowem musi być to osoba, która potrafi pracować zarówno z ludźmi, jak i z papierami, a jak wynika z moich rozmów z kandydatami, wcale nie jest o to tak prosto.

W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek pracy w branży motoryzacyjnej, kto znajdzie zatrudnienie?

Rozwój rynku pracy w branży motoryzacyjnej uzależniony będzie od rozwoju rynku pracy rozumianego w szerszym kontekście, a ten jest w tej chwili rynkiem pracownika. To oznacza, że mamy niewielką podaż pracowników, za to większy popyt. Tym samym pracodawcy, co obserwujemy w codziennej pracy z nimi, coraz mniej stawiają na twarde fakty, takie jak długość doświadczenia czy kierunek wykształcenia. Coraz bardziej liczy się natomiast potencjał pracowników i ich motywacja. Tym samym należy sądzić, że popyt na specjalistów cały czas będzie duży, a liczba ofert pracy może mile zaskoczyć szukających pracy. Dobre czasy czekają również osoby, które dopiero pragną rozpocząć swoją przygodę z branżą motoryzacyjną. Dealerzy samochodowi już teraz chętnie widzą zmotywowanych „młodych gniewnych” w serwisach samochodowych czy salonie.

Dziękujemy za rozmowę.
(WW)

Po 7 latach bytności na polskim rynku pracy możemy pochwalić się zrekrutowaniem już kilkuset pracowników do firm branży motoryzacyjnej. Cechuje nas nie tylko fakt, że jesteśmy dedykowani Państwa branży, ale i ogromna elastyczność już od pierwszych minut naszej współpracy. Nasze oferty tworzymy w oparciu o kilkuetapowe wstępne poszukiwania – zadajemy Państwu dużo pytań, a Państwo poświęcając nam czas na odpowiedzi mają gwarancję, że po 5 minutach nie uzyskają informacji zwrotnej ograniczonej do kilku zdań i podkreślenia, że nasze wynagrodzenie to mnożnik wynagrodzenia kandydata. Ci, którzy chcą się z nami umówić na spotkanie, docenią zaś, że znajdziemy dla nich czas i o 7 rano, i o 19, a propozycja spotkania w dworcowej kawiarni nie natrafi na kategoryczne „nie”. Nie jesteśmy ograniczeni masą sztywnych procedur i reguł, wiemy, czym różni się sprzedaż samochodów nowych od używanych, a z kierownikami magazynów chętnie podyskutujemy o współczynniku rotacji.

U nas znajdą Państwo ciekawe propozycje pracy, atrakcyjnych pracowników, indywidualne podejście i ludzi rozumiejących Wasze problemy i podzielających Wasze zainteresowania. MotoKariera to idealne miejsce dla pracodawców wierzących w kapitał ludzki: międzynarodowych koncernów, dealerstw i małych warsztatów – z przyjemnością pomożemy Wam stworzyć zespół marzeń.
Szczegóły na www.motokariera.pl

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton