EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Ścieżki kariery
 
Rozmowa z dr Magdą Drzewiecką-Sarosiek, szefową portalu MotoKariera
   
Redakcja: Jak ocenia Pani rynek pracy AD 2017 dla osób wykonujących zawód administratora floty samochodowej?

Magda Drzewiecka-Sarosiek: Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę zmiany podatkowe, które przyniósł nam 2017 rok, perspektywy są bardzo dobre. Mnogość przepisów i ich poziom skomplikowania wymuszają bowiem na firmach zatrudnianie kompetentnych osób, które nie tylko wiedzą, co „piszczy” w ofercie producentów, ale również potrafią sprawnie czytać przepisy i są z nimi na bieżąco. Co więcej, istnieją firmy, które dotychczas nie posiadając pracowników na takim stanowisku, mogą rozważać tworzenie nowych wakatów. Na pewno poszukującym nowych wyzwań będzie też sprzyjał rynek pracy, który od pewnego czasu jest moim zdaniem rynkiem pracownika.

Z inicjatywy PZWLP i SKFS uruchomiono na Politechnice Warszawskiej podyplomowe studia z zakresu zarządzania flotami. To dobry prognostyk dla branży?

Oczywiście – wykwalifikowana kadra to wyższe standardy pracy, szersza wiedza zespołów o wyzwaniach branży, metodologii pracy w niej, samym rynku, a także, co idzie za wyższą świadomością pracujących, wzrost znaczenia branży i jej lepszy PR. Podyplomowe studia dedykowane zarządzaniu flotami mogą więc jednocześnie zadbać o lepszą opinię o „flotowcach” na rynku, jak też sprawić, że rzeczywiście wiedza merytoryczna edukujących się będzie wyższa niż ta dotychczasowa.

Jakich kwalifikacji oczekują pracodawcy od fleet managerów?


Moim zdaniem idealny fleet manager to swoista hybryda idealnego handlowca i idealnego pracownika administracyjnego. Osoba piastująca tę funkcję musi bowiem aktywnie działać, nie mieć oporów przed kontaktem z ludźmi, potrafić inicjować kontakty, a następnie budować relacje, pracować na celach krótko- i długoterminowych. Z drugiej strony dobrego fleet managera cechuje opanowanie, odporność na stres, skrupulatność, cierpliwość i umiejętność czytania (ze zrozumieniem) przepisów. Jednym słowem musi być to osoba, która potrafi pracować zarówno z ludźmi, jak i z papierami, a jak wynika z moich rozmów z kandydatami, wcale nie jest o to tak prosto.

W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek pracy w branży motoryzacyjnej, kto znajdzie zatrudnienie?

Rozwój rynku pracy w branży motoryzacyjnej uzależniony będzie od rozwoju rynku pracy rozumianego w szerszym kontekście, a ten jest w tej chwili rynkiem pracownika. To oznacza, że mamy niewielką podaż pracowników, za to większy popyt. Tym samym pracodawcy, co obserwujemy w codziennej pracy z nimi, coraz mniej stawiają na twarde fakty, takie jak długość doświadczenia czy kierunek wykształcenia. Coraz bardziej liczy się natomiast potencjał pracowników i ich motywacja. Tym samym należy sądzić, że popyt na specjalistów cały czas będzie duży, a liczba ofert pracy może mile zaskoczyć szukających pracy. Dobre czasy czekają również osoby, które dopiero pragną rozpocząć swoją przygodę z branżą motoryzacyjną. Dealerzy samochodowi już teraz chętnie widzą zmotywowanych „młodych gniewnych” w serwisach samochodowych czy salonie.

Dziękujemy za rozmowę.
(WW)

Po 7 latach bytności na polskim rynku pracy możemy pochwalić się zrekrutowaniem już kilkuset pracowników do firm branży motoryzacyjnej. Cechuje nas nie tylko fakt, że jesteśmy dedykowani Państwa branży, ale i ogromna elastyczność już od pierwszych minut naszej współpracy. Nasze oferty tworzymy w oparciu o kilkuetapowe wstępne poszukiwania – zadajemy Państwu dużo pytań, a Państwo poświęcając nam czas na odpowiedzi mają gwarancję, że po 5 minutach nie uzyskają informacji zwrotnej ograniczonej do kilku zdań i podkreślenia, że nasze wynagrodzenie to mnożnik wynagrodzenia kandydata. Ci, którzy chcą się z nami umówić na spotkanie, docenią zaś, że znajdziemy dla nich czas i o 7 rano, i o 19, a propozycja spotkania w dworcowej kawiarni nie natrafi na kategoryczne „nie”. Nie jesteśmy ograniczeni masą sztywnych procedur i reguł, wiemy, czym różni się sprzedaż samochodów nowych od używanych, a z kierownikami magazynów chętnie podyskutujemy o współczynniku rotacji.

U nas znajdą Państwo ciekawe propozycje pracy, atrakcyjnych pracowników, indywidualne podejście i ludzi rozumiejących Wasze problemy i podzielających Wasze zainteresowania. MotoKariera to idealne miejsce dla pracodawców wierzących w kapitał ludzki: międzynarodowych koncernów, dealerstw i małych warsztatów – z przyjemnością pomożemy Wam stworzyć zespół marzeń.
Szczegóły na www.motokariera.pl

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton