EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
iTuran: algorytmy najwyższej jakości
 
Rozmowa z Piotrem Nawrockim, prezesem spółki iTuran Europe
   
Redakcja – Czy rozwiązania telematyczne mogą wspomóc administratorów flot samochodowych, a tym samym wpłynąć na bezpieczeństwo w ruchu drogowym? Sejm przystąpił do prac nad ustawą, która uzależniałaby stawki obowiązkowego ubezpieczenia OC od ilości punktów karnych na koncie kierowcy...

Piotr Nawrocki – Tak, ale muszą to być systemy dobrej jakości, systemy, które potrafią prawidłowo i rzetelnie zbierać, oceniać i raportować styl jazdy. Wbrew pozorom jest ich niewiele, a wynika to z faktu, że kluczem do prawidłowej oceny stylu jazdy i generowania prawidłowych wniosków jest zbudowanie algorytmów, które dokonują analizy, bazując na podstawie dużych próbek statystycznych. Próbki rzędu kilku czy nawet kilkunastu tysięcy pojazdów nie są wystarczające. Tak naprawdę tylko najwięksi gracze na rynku, tacy, którzy mogą pochwalić się bazami danych dziesiątek lub nawet setek tysięcy pojazdów, mają faktycznie wystarczający zasób wiedzy, aby mówić, że ich algorytmy prawidłowo dokonują ocen i podpowiadają właściwe wnioski. Potwierdzeniem tego jest fakt, że firmy ubezpieczeniowe, które pracują nad wdrożeniem systemów typu PayHowYouDrive, najpierw ciężko pracują nad statystycznie wiarygodnymi próbkami składającymi się z dziesiątków tysięcy klientów zanim implementują produkt do szerokiej sprzedaży. To po prostu nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Co do punktów karnych... cóż… moim zdaniem, jak każda dodatkowa sankcja, może wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa, ale pamiętajmy, że przekroczenia prędkości to tylko jeden z czynników ocenianych. Do tego wszystkiego czemu złe parkowanie ma wpływać na moją stawkę ubezpieczeniową? Chyba jednak nie tędy droga…

iTuran stworzył unikalne algorytmy, które mierzą i oceniają styl jazdy kierowców. W jaki sposób przekłada się to na styl jazdy kierowców Waszych klientów?

iTuran to jedna z największych firm telematycznych na świecie. Ma ponad 1,1 miliona pojazdów, które obsługuje, i jest notowany na NASDAQ. Mając taką bazę wiedzy, tak dużą próbkę statystyczną, ITuran stworzył algorytmy, które naprawdę są najwyższej jakości. Dlatego też takie firmy jak AIG czy Qualitas wybrały właśnie ITuran do projektu PayHowYouDrive. Dzięki naszemu systemowi zarówno kierowcy jak i menedżerowie floty dostają jasne i przejrzyste informacje na temat bezpieczeństwa floty oraz które elementy stylu jazdy wymagają korekty. Do tego wszystkiego mogę dołożyć fakt, iż to ITuran jest globalnym partnerem MOBILEYE przy najważniejszych projektach i to nasz system jest najlepiej zintegrowaną platformą telematyczną. Zatem razem z ITuran klienci mogą u nas nabyć również systemy MOBILEYE, czym jeszcze bardziej podnoszą bezpieczeństwo swojej floty, a nasz system jeszcze lepiej zobrazuje bieżącą sytuację.

Jaką pozycję w strukturze klientów zajmują firmy dysponujące flotą pojazdów służbowych?

Nasze działania obejmują głównie floty, ale widzimy, że klienci indywidualni w programach ubezpieczeniowych typu PHYD zaczynają stawać się znaczącą grupą użytkowników naszych systemów i widzimy rosnący trend w tym kierunku. Nie zdziwię się jeśli za rok lub dwa od teraz to właśnie klienci indywidualni będą większością.

Które z rozwiązań oferowanych przez iTuran rekomendowałby Pan klientom instytucjonalnym?

Oczywiście rekomenduję wszystkie nasze narzędzia, ale niewątpliwie te typu BI (Business Intelligence) i te analizujące bezpieczeństwo są naszym największym skarbem. Zaawansowany zakres raportów, a jednocześnie prostota i automatyzacja systemu raportowego sprawiają, iż system iTuran jest prosty w użyciu, a przy dobrej konfiguracji automatycznych raportów może być prawie bezobsługowy. A już niedługo pojawią się nowe aplikacje na telefony komórkowe, które sprawią, że korzystanie z systemu ITURAN stanie się jeszcze bardziej dostępne i intuicyjne.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive