EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
iTuran: algorytmy najwyższej jakości
 
Rozmowa z Piotrem Nawrockim, prezesem spółki iTuran Europe
   
Redakcja – Czy rozwiązania telematyczne mogą wspomóc administratorów flot samochodowych, a tym samym wpłynąć na bezpieczeństwo w ruchu drogowym? Sejm przystąpił do prac nad ustawą, która uzależniałaby stawki obowiązkowego ubezpieczenia OC od ilości punktów karnych na koncie kierowcy...

Piotr Nawrocki – Tak, ale muszą to być systemy dobrej jakości, systemy, które potrafią prawidłowo i rzetelnie zbierać, oceniać i raportować styl jazdy. Wbrew pozorom jest ich niewiele, a wynika to z faktu, że kluczem do prawidłowej oceny stylu jazdy i generowania prawidłowych wniosków jest zbudowanie algorytmów, które dokonują analizy, bazując na podstawie dużych próbek statystycznych. Próbki rzędu kilku czy nawet kilkunastu tysięcy pojazdów nie są wystarczające. Tak naprawdę tylko najwięksi gracze na rynku, tacy, którzy mogą pochwalić się bazami danych dziesiątek lub nawet setek tysięcy pojazdów, mają faktycznie wystarczający zasób wiedzy, aby mówić, że ich algorytmy prawidłowo dokonują ocen i podpowiadają właściwe wnioski. Potwierdzeniem tego jest fakt, że firmy ubezpieczeniowe, które pracują nad wdrożeniem systemów typu PayHowYouDrive, najpierw ciężko pracują nad statystycznie wiarygodnymi próbkami składającymi się z dziesiątków tysięcy klientów zanim implementują produkt do szerokiej sprzedaży. To po prostu nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Co do punktów karnych... cóż… moim zdaniem, jak każda dodatkowa sankcja, może wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa, ale pamiętajmy, że przekroczenia prędkości to tylko jeden z czynników ocenianych. Do tego wszystkiego czemu złe parkowanie ma wpływać na moją stawkę ubezpieczeniową? Chyba jednak nie tędy droga…

iTuran stworzył unikalne algorytmy, które mierzą i oceniają styl jazdy kierowców. W jaki sposób przekłada się to na styl jazdy kierowców Waszych klientów?

iTuran to jedna z największych firm telematycznych na świecie. Ma ponad 1,1 miliona pojazdów, które obsługuje, i jest notowany na NASDAQ. Mając taką bazę wiedzy, tak dużą próbkę statystyczną, ITuran stworzył algorytmy, które naprawdę są najwyższej jakości. Dlatego też takie firmy jak AIG czy Qualitas wybrały właśnie ITuran do projektu PayHowYouDrive. Dzięki naszemu systemowi zarówno kierowcy jak i menedżerowie floty dostają jasne i przejrzyste informacje na temat bezpieczeństwa floty oraz które elementy stylu jazdy wymagają korekty. Do tego wszystkiego mogę dołożyć fakt, iż to ITuran jest globalnym partnerem MOBILEYE przy najważniejszych projektach i to nasz system jest najlepiej zintegrowaną platformą telematyczną. Zatem razem z ITuran klienci mogą u nas nabyć również systemy MOBILEYE, czym jeszcze bardziej podnoszą bezpieczeństwo swojej floty, a nasz system jeszcze lepiej zobrazuje bieżącą sytuację.

Jaką pozycję w strukturze klientów zajmują firmy dysponujące flotą pojazdów służbowych?

Nasze działania obejmują głównie floty, ale widzimy, że klienci indywidualni w programach ubezpieczeniowych typu PHYD zaczynają stawać się znaczącą grupą użytkowników naszych systemów i widzimy rosnący trend w tym kierunku. Nie zdziwię się jeśli za rok lub dwa od teraz to właśnie klienci indywidualni będą większością.

Które z rozwiązań oferowanych przez iTuran rekomendowałby Pan klientom instytucjonalnym?

Oczywiście rekomenduję wszystkie nasze narzędzia, ale niewątpliwie te typu BI (Business Intelligence) i te analizujące bezpieczeństwo są naszym największym skarbem. Zaawansowany zakres raportów, a jednocześnie prostota i automatyzacja systemu raportowego sprawiają, iż system iTuran jest prosty w użyciu, a przy dobrej konfiguracji automatycznych raportów może być prawie bezobsługowy. A już niedługo pojawią się nowe aplikacje na telefony komórkowe, które sprawią, że korzystanie z systemu ITURAN stanie się jeszcze bardziej dostępne i intuicyjne.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)

Dowiedz się więcej - czytaj BEZPŁATNIE E-WYDANIE EuroFloty: dostęp TUTAJ
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton