EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
 
Samochody typu pikap, tak lubiane i cenione w Ameryce Północnej czy Azji, w Europie systematycznie zdobywają rynek. Przejawem tego jest fakt, że nawet ci producenci, którzy do tej pory nie mieli w swojej ofercie tego typu pojazdów, teraz je do niej wprowadzają. Przykładem tego może być Fiat Professional, który w ubiegłym roku zaprezentował swojego pikapa Fullback.
   
Ten średniej wielkości pikap ma w sobie międzynarodowe geny. Z jednej strony Fiat przy jego konstrukcji skorzystał z bogatych doświadczeń Mitsubishi, z którą to firmą współpracuje od 2014 r. Konkretnie chodzi o model L200. Z drugiej jednak Włosi nie byliby sobą, gdyby nie stworzyli samochodu urodziwego, z przyciągającą wzrok karoserią i przyjaznym, wręcz komfortowym wnętrzem. Są w tym aucie również geny amerykańskie – wszak Ameryka Północna to znakomity rynek dla tego typu aut. Stąd więc nazwa „Fullback”, która każdemu mieszkańcowi kojarzy się tam z zawodnikiem odgrywającym istotną rolę w footballu amerykańskim czy rugby (ostatni w linii obrony, jak też obrońca o cechach napastnika). Fiat Fullback, jak właśnie ów zawodnik, potrafi poradzić sobie w każdej sytuacji, zarówno na drodze jak i poza nią. Do tego imponująca sylwetka tego auta przyciąga uwagę i świadczy o sportowym charakterze zarówno pojazdu, jak i menedżera siedzącego za kierownicą oraz wskazuje na swoją solidność, niezawodność i uniwersalność. Auto ma sportowe proporcje, dzięki wysuniętej do przodu kabinie i zmniejszonemu zwisowi przedniemu oraz elementom typowym dla włoskiego designu, zgodnie z nową stylistyką marki. Kabina jest obszerna, a jednocześnie komfortowa i elegancka, typowa dla wyższej gamy SUV-ów. Ma wystarczająco dużo miejsca, aby pasażerowie czuli się wygodnie, także dzięki systemowi multimedialnemu z 6- lub 7-calowym wyświetlaczem oraz ergonomicznym, podgrzewanym fotelom pokrytym skórą.

Pikapy to jednak auta przede wszystkim służące do pracy. Zwróćmy więc uwagę na te cechy Fullbacka, które są w tej pracy pomocne. Samochód w Polsce oferowany jest aktualnie w wersjach nadwozia jako przedłużona kabina oraz z podwójną kabiną. Klienci mają do wyboru dwie jednostki napędowe, manualną lub automatyczną skrzynię biegów i dwa poziomy wyposażenia. Wśród cech szczególnych modelu, na wyjątkową uwagę zasługują: duża pojemność komory ładunkowej, ładowność wynosząca ponad tonę oraz dopuszczalna całkowita masa przyczepy przekraczająca trzy tony. Ponadto, dzięki napędowi 4x4 oraz elektronicznemu selektorowi 4WD, może swobodnie poradzić sobie w najtrudniej dostępnych terenach i z powodzeniem pokonywać je z pełnym obciążeniem. Dzięki jedynemu w swoim rodzaju elektronicznemu selektorowi 4WD, można z łatwością włączać napęd stały 4x4, który za pośrednictwem mechanizmu różnicowego Torsen (z trzema sprzęgłami sterowanymi elektronicznie) zapewnia zawsze optymalne rozłożenie momentu obrotowego pomiędzy
kołami przednimi i tylnymi oraz poprawia przyczepność na terenach błotnistych lub zaśnieżonych. Z kolei reduktor terenowy zapewnia sprawne poruszanie się samochodem z pełnym obciążeniem nawet w najbardziej wymagających warunkach. Z przodu jest zawieszenie ze stabilizatorem, natomiast oś tylna zawieszona jest na wytrzymałych resorach, co zapewnia maksymalną niezawodność i solidność.

Fullback jest wyposażony w aluminiowy silnik turbodiesel common rail o pojemności 2,4 litra o dwóch wartościach mocy i momentu – 150 KM (113 kW) i 380 Nm lub 180 KM (133 kW) i 430 Nm. My testowaliśmy auto z tą drugą jednostką napędową. Spalanie w teście wyniosło średnio 13 l/100 km.

Reasumując, Fiat Fullback to wszechstronny w każdej sytuacji, dzielny w terenie i niezawodny pojazd, idealny do pracy i do codziennej jazdy.

Ceny tego samochodu w Polsce zaczynają się od 126 075 zł. (ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton