EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
 
Samochody typu pikap, tak lubiane i cenione w Ameryce Północnej czy Azji, w Europie systematycznie zdobywają rynek. Przejawem tego jest fakt, że nawet ci producenci, którzy do tej pory nie mieli w swojej ofercie tego typu pojazdów, teraz je do niej wprowadzają. Przykładem tego może być Fiat Professional, który w ubiegłym roku zaprezentował swojego pikapa Fullback.
   
Ten średniej wielkości pikap ma w sobie międzynarodowe geny. Z jednej strony Fiat przy jego konstrukcji skorzystał z bogatych doświadczeń Mitsubishi, z którą to firmą współpracuje od 2014 r. Konkretnie chodzi o model L200. Z drugiej jednak Włosi nie byliby sobą, gdyby nie stworzyli samochodu urodziwego, z przyciągającą wzrok karoserią i przyjaznym, wręcz komfortowym wnętrzem. Są w tym aucie również geny amerykańskie – wszak Ameryka Północna to znakomity rynek dla tego typu aut. Stąd więc nazwa „Fullback”, która każdemu mieszkańcowi kojarzy się tam z zawodnikiem odgrywającym istotną rolę w footballu amerykańskim czy rugby (ostatni w linii obrony, jak też obrońca o cechach napastnika). Fiat Fullback, jak właśnie ów zawodnik, potrafi poradzić sobie w każdej sytuacji, zarówno na drodze jak i poza nią. Do tego imponująca sylwetka tego auta przyciąga uwagę i świadczy o sportowym charakterze zarówno pojazdu, jak i menedżera siedzącego za kierownicą oraz wskazuje na swoją solidność, niezawodność i uniwersalność. Auto ma sportowe proporcje, dzięki wysuniętej do przodu kabinie i zmniejszonemu zwisowi przedniemu oraz elementom typowym dla włoskiego designu, zgodnie z nową stylistyką marki. Kabina jest obszerna, a jednocześnie komfortowa i elegancka, typowa dla wyższej gamy SUV-ów. Ma wystarczająco dużo miejsca, aby pasażerowie czuli się wygodnie, także dzięki systemowi multimedialnemu z 6- lub 7-calowym wyświetlaczem oraz ergonomicznym, podgrzewanym fotelom pokrytym skórą.

Pikapy to jednak auta przede wszystkim służące do pracy. Zwróćmy więc uwagę na te cechy Fullbacka, które są w tej pracy pomocne. Samochód w Polsce oferowany jest aktualnie w wersjach nadwozia jako przedłużona kabina oraz z podwójną kabiną. Klienci mają do wyboru dwie jednostki napędowe, manualną lub automatyczną skrzynię biegów i dwa poziomy wyposażenia. Wśród cech szczególnych modelu, na wyjątkową uwagę zasługują: duża pojemność komory ładunkowej, ładowność wynosząca ponad tonę oraz dopuszczalna całkowita masa przyczepy przekraczająca trzy tony. Ponadto, dzięki napędowi 4x4 oraz elektronicznemu selektorowi 4WD, może swobodnie poradzić sobie w najtrudniej dostępnych terenach i z powodzeniem pokonywać je z pełnym obciążeniem. Dzięki jedynemu w swoim rodzaju elektronicznemu selektorowi 4WD, można z łatwością włączać napęd stały 4x4, który za pośrednictwem mechanizmu różnicowego Torsen (z trzema sprzęgłami sterowanymi elektronicznie) zapewnia zawsze optymalne rozłożenie momentu obrotowego pomiędzy
kołami przednimi i tylnymi oraz poprawia przyczepność na terenach błotnistych lub zaśnieżonych. Z kolei reduktor terenowy zapewnia sprawne poruszanie się samochodem z pełnym obciążeniem nawet w najbardziej wymagających warunkach. Z przodu jest zawieszenie ze stabilizatorem, natomiast oś tylna zawieszona jest na wytrzymałych resorach, co zapewnia maksymalną niezawodność i solidność.

Fullback jest wyposażony w aluminiowy silnik turbodiesel common rail o pojemności 2,4 litra o dwóch wartościach mocy i momentu – 150 KM (113 kW) i 380 Nm lub 180 KM (133 kW) i 430 Nm. My testowaliśmy auto z tą drugą jednostką napędową. Spalanie w teście wyniosło średnio 13 l/100 km.

Reasumując, Fiat Fullback to wszechstronny w każdej sytuacji, dzielny w terenie i niezawodny pojazd, idealny do pracy i do codziennej jazdy.

Ceny tego samochodu w Polsce zaczynają się od 126 075 zł. (ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton