EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Z DKV łatwiej na Wschód
 
Wraz z ponownym otwarciem rynku rosyjskiego dla polskich przewoźników wraca zainteresowanie tym kierunkiem. Firmy starają się nadrobić straty. Wymiana towarowa z Rosją spadła w czasie kryzysu wokół zezwoleń o ok. 20%, w efekcie czego duża część firm przeniosła się na Zachód. To jednak przedsiębiorstwa małe i elastyczne, które potrafią szybko reagować na zmieniające się realia.
   
Znaczącą pomocą jest wprowadzenie w Rosji i na Białorusi zachodnich standardów usług w obszarze zakupu paliwa i rozliczania opłat drogowych. W 2016 r. operator kart paliwowych DKV Euro Service zaoferował polskim kierowcom dostęp do 1200 stacji paliw Gazpromneft, a także rozliczanie myta w obu krajach.

– Mimo napiętej sytuacji geopolitycznej, Rosja pozostaje ogromnym rynkiem zbytu dla zagranicznych producentów. Warunki rozliczeń kosztów transportu były tam do tej pory trudne. Wejście oferty DKV przyniosło zachodnie standardy, to duża zmiana jakościowa – mówi Michał Bałakier, dyrektor zarządzający DKV Euro Service Polska.

Stacje Gazpromneft dostępne dla polskich klientów są sprzężone z systemem informatycznym DKV, który na bieżąco podaje ceny paliwa i raportuje o transakcjach dokonywanych przez kierowców. Stacje te oferują paliwo klasy EURO 5 i działają 24 h. Po raz pierwszy też oferta zachodnioeuropejskiego operatora kart jest konkurencyjna dla lokalnych emitentów. Średnia wysokość rabatów to 200 rubli za każde zakupione 100 l oleju napędowego.

– Biorąc pod uwagę 135 tysięcy klientów oraz 2,5 miliona kart i urządzeń pokładowych DKV w obiegu, współpraca z DKV oferuje duży potencjał rynkowy. Oprócz punktów marki Gazpromneft, posiadacze kart DKV mogą tankować na podobnych warunkach na stacjach Neftika oraz 23 stacjach Belorusneft na Białorusi – mówi Dmitry Guzeev, dyrektor generalny w Gazpromneft-Corporate Sales.

Nowe ułatwienia w opłatach drogowych zdejmują natomiast z przewoźników ciężar skomplikowanych rozliczeń. Teraz wystarczy jedna karta paliwowa, aby opłacać drogi w Rosji i na Białorusi. Jedna karta to też jedna faktura za wszystkie rodzaje myta i włączenie do ogólnoeuropejskiego programu do zarządzania kosztami transportu online. W Rosji mowa o systemie elektronicznego myta Platon, który obowiązuje na ponad 50 tys. km dróg federalnych, oraz o płatnych odcinkach dróg w Rejonie Pskova (obowiązkowe dla pojazdów powyżej 12 ton). Na Białorusi chodzi o system BellToll, gdzie opłaty można dziś uiszczać za pośrednictwem urządzeń pokładowych od DKV. (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive