EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Stawiamy na jakość
 
Rozmowa z Tomaszem Chodkiewiczem,
dyrektorem sprzedaży flotowej Peugeot, Citroën, DS Automobiles
   
Redakcja: Na rynku sprzedaży samochodów trwa hossa, zwłaszcza w segmencie klientów instytucjonalnych. Jakimi wynikami może pochwalić się Grupa PSA?

Tomasz Chodkiewicz: Ten rok zaczął się dla nas bardzo dobrze. Od roku pracuję z nowym, zgranym zespołem sprzedaży do firm, który doskonale reaguje na potrzeby tego jakże wymagającego rynku. Potwierdzeniem profesjonalizmu zespołu jest kontynuacja współpracy handlowej z dotychczasowymi klientami oraz pozyskanie nowych firm, które zainteresowały się ofertą oraz nową gamą modelową Grupy PSA i w konsekwencji zdecydowały się na zakup naszych samochodów. Atrakcyjność oferty podnoszą nowe modele i rozwiązania serwisowe. Na przykład w marce Citroën mamy nowego C3, który ponownie wprowadził markę do segmentu B. Dowodem popularności tego modelu jest fakt, że w zaledwie 3 miesiące od jego wprowadzenia do sprzedaży, zrealizowaliśmy tysiąc zamówień w większości od klientów instytucjonalnych. Z kolei w marce Peugeot trwa ofensywa
SUV-ów. Nowy model 3008 samochód roku 2017 czy nowy duży SUV model 5008, który mieliśmy już okazję przedstawiać na spotkaniu z największymi klientami flotowymi. Co prawda są to samochody dla kadry menedżerskiej, ale jest też bardzo duże zainteresowanie firm z segmentu RAC. Cała paleta nowości pomaga nam w sprzedaży pozostałej gamy modelowej Peugeota. Mam na myśli chętnie nabywane przez floty modele: 308, 508 czy nasz bestseller Partner.

W jaki sposób wyniki sprzedaży przekładają się na udział Grupy PSA na rynku flotowym?

W rankingu sprzedaży flotowej Grupa PSA odnotowuje lepsze wyniki niż rynek. Przez pierwsze 4 miesiące tego roku rynek wzrósł o 21%, zaś wzrost sprzedaży w kanale B2B Grupy PSA o ponad 23%. Swój udział w sukcesie ma także rozbudowana sieć dilerska, która nastawiona jest na obsługę klienta flotowego. Mam na myśli dilerów, którzy uczestniczą w programie Peugeot Professional Center oraz Citroën Business Center. Dla tych punktów dilerskich wprowadzamy specjalne programy sprzedażowe, które określamy jako oferta 360 stopni. W jej ramach klient otrzymuje samochód w miesięcznej racie wynajmu bądź leasingu zawierającej wszystkie koszty łącznie z obsługą serwisową. Mamy kilka wariantów takiej oferty dostosowanej do określonej grupy klientów.

W jaki sposób są realizowane zlecenia na zabudowę samochodów PSA?

W ofercie mamy sprawdzone rozwiązania dla firm w postaci zabudowy i adaptacji nadwozia samochodu. Grupa PSA współpracuje z autoryzowanymi producentami zabudów, którzy dysponują odpowiednią technologią, wiedzą i doświadczeniem, oferując produkty na najwyższym poziomie. Są oni w stanie dostosować charakter adaptacji do każdej, nawet najbardziej niszowej działalności. Oprócz najbardziej popularnych zabudów skrzyniowych, izotermicznych, kontenerowych i brygadowych, wykonują również transformacje specjalistyczne – wozy strażackie pierwszego rzutu, samochody serwisowe, bankowozy, pojazdy funeralne, do handlu obwoźnego, foodtrucki, autolawety, koniowozy czy luksusowe campery. Udział wszystkich adaptacji w sprzedaży modeli Jumper i Boxer co roku przekracza 50%.

Przykładem sprzedaży może być specjalny program dla firm kurierskich. W jego ramach przeprowadzamy akcje z dwoma sieciami: Peugeot (Boxer) i Citroën (Jumper), dzięki którym sprzedaliśmy już ponad 700 pojazdów. Przy okazji chciałbym podkreślić, iż na rynku pocztowo-kurierskim obsługujemy flotę Poczty Polskiej, która należy do największych flot w Polsce. Oczekujemy właśnie na uprawomocnienie się wyników nowego dużego kontraktu Grupy PSA na dostawę 226 aut typu bankowóz dla Poczty Polskiej. Kontrakt na zabudowę tych pojazdów będzie realizowała firma Carpol, a wybranym modelem został Citroën Jumper.

Dodatkowo jesteśmy jedynym partnerem motoryzacyjnym Polskiej Izby Ochrony i Polskiego Związku Pracodawców Ochrona, które skupiają ponad 200 firm ochroniarskich użytkujących ok. 20 tys. samochodów osobowych interwencyjnych i dostawczych. Z naszej strony dostarczamy dla firm ochrony samochody typu bankowóz zabudowane na modelu Peugeot Partner i Citroën Berlingo.

Wyzwania przed Grupą PSA w Polsce?

Celem krótkoterminowym jest uzyskanie w Polsce pozycji lidera w zakresie obsługi klientów flotowych. Pracujemy intensywnie, aby nasza sieć skupiła się na klientach o zasięgu ogólnopolskim. Jeśli chodzi o sieć dilerską, to w dużych miastach chcemy uzyskać 100% pokrycia obsługi. Przy przetargach chcemy zaoferować obok samochodu kompleksową obsługę serwisową. Na pewno nie idziemy w ilość, lecz jakość obsługi. Mamy 27 dilerów Professional Center oraz w Citroënie 21 punktów Citroën Business Center. To jest dla nas najistotniejsze. Każdy punkt dilerski, który obsługuje Business Center, powinien posiadać także sektor samochodów używanych. W tym momencie 70% sieci dilerskiej oferuje usługę remarketingu, a do końca roku będzie to już 100% sieci. Klient, który przyjdzie do naszego salonu, będzie mógł oddać swoją flotę samochodów używanych. Przy okazji z naszej strony uzyska atrakcyjną ofertę zakupu nowych pojazdów. Urozmaiceniem jest także wprowadzenie nowej strategii sprzedaży samochodów dostawczych. Pierwszy krok został już zrobiony, a mianowicie już od przyszłego roku będzie powołana osoba odpowiedzialna za sprzedaż samochodów dostawczych w ramach Business Center w punktach dilerskich Grupy PSA.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive