EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Stawiamy na jakość
 
Rozmowa z Tomaszem Chodkiewiczem,
dyrektorem sprzedaży flotowej Peugeot, Citroën, DS Automobiles
   
Redakcja: Na rynku sprzedaży samochodów trwa hossa, zwłaszcza w segmencie klientów instytucjonalnych. Jakimi wynikami może pochwalić się Grupa PSA?

Tomasz Chodkiewicz: Ten rok zaczął się dla nas bardzo dobrze. Od roku pracuję z nowym, zgranym zespołem sprzedaży do firm, który doskonale reaguje na potrzeby tego jakże wymagającego rynku. Potwierdzeniem profesjonalizmu zespołu jest kontynuacja współpracy handlowej z dotychczasowymi klientami oraz pozyskanie nowych firm, które zainteresowały się ofertą oraz nową gamą modelową Grupy PSA i w konsekwencji zdecydowały się na zakup naszych samochodów. Atrakcyjność oferty podnoszą nowe modele i rozwiązania serwisowe. Na przykład w marce Citroën mamy nowego C3, który ponownie wprowadził markę do segmentu B. Dowodem popularności tego modelu jest fakt, że w zaledwie 3 miesiące od jego wprowadzenia do sprzedaży, zrealizowaliśmy tysiąc zamówień w większości od klientów instytucjonalnych. Z kolei w marce Peugeot trwa ofensywa
SUV-ów. Nowy model 3008 samochód roku 2017 czy nowy duży SUV model 5008, który mieliśmy już okazję przedstawiać na spotkaniu z największymi klientami flotowymi. Co prawda są to samochody dla kadry menedżerskiej, ale jest też bardzo duże zainteresowanie firm z segmentu RAC. Cała paleta nowości pomaga nam w sprzedaży pozostałej gamy modelowej Peugeota. Mam na myśli chętnie nabywane przez floty modele: 308, 508 czy nasz bestseller Partner.

W jaki sposób wyniki sprzedaży przekładają się na udział Grupy PSA na rynku flotowym?

W rankingu sprzedaży flotowej Grupa PSA odnotowuje lepsze wyniki niż rynek. Przez pierwsze 4 miesiące tego roku rynek wzrósł o 21%, zaś wzrost sprzedaży w kanale B2B Grupy PSA o ponad 23%. Swój udział w sukcesie ma także rozbudowana sieć dilerska, która nastawiona jest na obsługę klienta flotowego. Mam na myśli dilerów, którzy uczestniczą w programie Peugeot Professional Center oraz Citroën Business Center. Dla tych punktów dilerskich wprowadzamy specjalne programy sprzedażowe, które określamy jako oferta 360 stopni. W jej ramach klient otrzymuje samochód w miesięcznej racie wynajmu bądź leasingu zawierającej wszystkie koszty łącznie z obsługą serwisową. Mamy kilka wariantów takiej oferty dostosowanej do określonej grupy klientów.

W jaki sposób są realizowane zlecenia na zabudowę samochodów PSA?

W ofercie mamy sprawdzone rozwiązania dla firm w postaci zabudowy i adaptacji nadwozia samochodu. Grupa PSA współpracuje z autoryzowanymi producentami zabudów, którzy dysponują odpowiednią technologią, wiedzą i doświadczeniem, oferując produkty na najwyższym poziomie. Są oni w stanie dostosować charakter adaptacji do każdej, nawet najbardziej niszowej działalności. Oprócz najbardziej popularnych zabudów skrzyniowych, izotermicznych, kontenerowych i brygadowych, wykonują również transformacje specjalistyczne – wozy strażackie pierwszego rzutu, samochody serwisowe, bankowozy, pojazdy funeralne, do handlu obwoźnego, foodtrucki, autolawety, koniowozy czy luksusowe campery. Udział wszystkich adaptacji w sprzedaży modeli Jumper i Boxer co roku przekracza 50%.

Przykładem sprzedaży może być specjalny program dla firm kurierskich. W jego ramach przeprowadzamy akcje z dwoma sieciami: Peugeot (Boxer) i Citroën (Jumper), dzięki którym sprzedaliśmy już ponad 700 pojazdów. Przy okazji chciałbym podkreślić, iż na rynku pocztowo-kurierskim obsługujemy flotę Poczty Polskiej, która należy do największych flot w Polsce. Oczekujemy właśnie na uprawomocnienie się wyników nowego dużego kontraktu Grupy PSA na dostawę 226 aut typu bankowóz dla Poczty Polskiej. Kontrakt na zabudowę tych pojazdów będzie realizowała firma Carpol, a wybranym modelem został Citroën Jumper.

Dodatkowo jesteśmy jedynym partnerem motoryzacyjnym Polskiej Izby Ochrony i Polskiego Związku Pracodawców Ochrona, które skupiają ponad 200 firm ochroniarskich użytkujących ok. 20 tys. samochodów osobowych interwencyjnych i dostawczych. Z naszej strony dostarczamy dla firm ochrony samochody typu bankowóz zabudowane na modelu Peugeot Partner i Citroën Berlingo.

Wyzwania przed Grupą PSA w Polsce?

Celem krótkoterminowym jest uzyskanie w Polsce pozycji lidera w zakresie obsługi klientów flotowych. Pracujemy intensywnie, aby nasza sieć skupiła się na klientach o zasięgu ogólnopolskim. Jeśli chodzi o sieć dilerską, to w dużych miastach chcemy uzyskać 100% pokrycia obsługi. Przy przetargach chcemy zaoferować obok samochodu kompleksową obsługę serwisową. Na pewno nie idziemy w ilość, lecz jakość obsługi. Mamy 27 dilerów Professional Center oraz w Citroënie 21 punktów Citroën Business Center. To jest dla nas najistotniejsze. Każdy punkt dilerski, który obsługuje Business Center, powinien posiadać także sektor samochodów używanych. W tym momencie 70% sieci dilerskiej oferuje usługę remarketingu, a do końca roku będzie to już 100% sieci. Klient, który przyjdzie do naszego salonu, będzie mógł oddać swoją flotę samochodów używanych. Przy okazji z naszej strony uzyska atrakcyjną ofertę zakupu nowych pojazdów. Urozmaiceniem jest także wprowadzenie nowej strategii sprzedaży samochodów dostawczych. Pierwszy krok został już zrobiony, a mianowicie już od przyszłego roku będzie powołana osoba odpowiedzialna za sprzedaż samochodów dostawczych w ramach Business Center w punktach dilerskich Grupy PSA.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton