EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
 
Wymagania klientów kupujących samochody użytkowe są bardzo różne,
często specyficzne, w niektórych aspektach zdecydowanie większe niż wymagania klientów kupujących auta osobowe. Dlatego często decydują się oni na specjalistyczne zabudowy.

   
Wiele firm i instytucji potrzebuje do swojego funkcjonowania specjalnych pojazdów. Wozy strażackie, radiowozy, karetki, pojazdy wojskowe, pogotowie energetyczne – każdy ma swoje potrzeby, które wykraczają poza to, co oferują producenci samochodów. Trzeba więc taki pojazd dostosować do własnych potrzeb. Eksperci branży i administratorzy flot samochodowych nie mają wątpliwości, że rynek pojazdów zabudowanych i adaptacji specjalistycznych prężnie się rozwija i ma przed sobą przyszłość. Powstają coraz to nowsze produkty i rozwiązania. Przykładem może być wyjątkowo szeroka oferta adaptacji pojazdów dostawczych marki Mercedes na bazie popularnych modeli Sprinter, Vito lub Citan, furgon czy kombivan (m.in. laweta, pojazd pomocy drogowej, kurierski, służb energetycznych, chłodnia czy wywrotka).

– To efekt nienasycenia rynku, rosnącego zapotrzebowania i nowych technologii dostępnych na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wsłuchać się w potrzeby rynku, poszukać trafnych rozwiązań i je adaptować – mówi Marcin Rokicki, ekspert zarządzania flotą.

Volkswagen

oferuje 4 serie modeli samochodów użytkowych. W Polsce od lat największą popularnością cieszy się Caddy, na drugim miejscu jest T5. Seria ta jest liderem w swoim segmencie, jej udział w rynku wynosi 23,6%, co oznacza, że prawie co czwarty samochód sprzedawany w tej klasie to Volkswagen T5. Pozostałe modele to Crafter i Amarok. Wszystkie użytkowe samochody Volkswagena zabudowywane są przez specjalistyczne firmy; kilkadziesiąt przykładów takich zabudów można było zobaczyć podczas obszernej wystawy na poznańskich targach. Między innymi przedstawiono Amaroka z zabudową warsztatową, Craftery przebudowane na autobusy oraz przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, zaprezentowano także Transportera T5 z zabudową pogotowia energetycznego, kilka aut z zabudową typu izoterma, bankowozy, które powstały na bazie Caddy i T5, oraz karetki pogotowia zbudowane na bazie Craftera i Transportera. Na obszernej powierzchni wystawienniczej znalazły się także auta dla globtroterów, wywrotki oraz samochody pomocy drogowej.

Renault

W ofercie francuskiego producenta na bazie samochodów dostawczych Renault Trafic i Master dostępny jest pełen wachlarz zabudów. I tak w grupie pojazdów budowlanych znajdują się:
Wersja z przedłużoną kabiną.
Platforma z opuszczanymi burtami.
Wywrotka tylnozsypowa i z wywrotem trójstronnym.
Do przewozu ładunków wielkoprzestrzennych:
Kontener.
Skrzynia z plandeką.
Pojazdy zabudowane typu izoterma/chłodnia:
Chłodnia na furgonie.
Izoterma.
Do przewozu osób:
Minibus.
Przewóz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Pojazdy przeznaczone do akcji interwencyjnych i ratowniczych:
Karetka pogotowia ratunkowego.
Samochód policyjny.
Samochód strażacki.
Autostradowy pojazd patrolowy.

OPEL

Lekkie pojazdy użytkowe z rodziny Opla: Combo, Vivaro i Movano, stanowią atrakcyjną propozycję dla klientów instytucjonalnych. Pojazdy mają szeroką możliwość adaptacji i zabudowy specjalistycznej nadwozia.

Opel Movano ma jeden z najbogatszych na rynku asortymentów wariantów nadwozia (w sumie 188), co sprawia, że jest to model nadający się do każdego rodzaju działalności. Dzięki niezwykle elastycznej ofercie Movano dostępny jest z napędem na przednie lub tylne koła, a jego całkowita masa wraz z załadunkiem
wynosi do 4,5 tony. Jest on również dostępny w różnych, specjalistycznych zabudowach fabrycznych, na przykład jako wywrotka z wariantem wyładowczym na tył i obie strony lub tylko do tyłu z ruchomymi burtami bądź np. jako kontener.

Atutem modelu Vivaro jest szeroki zakres wariantów. Jest on obecnie dostępny jako furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną oraz platforma z kabiną do zabudowy w rozmaitych konfiguracjach.

Trzeci pełnoprawny członek zespołu lekkich pojazdów użytkowych firmy Opel, model Combo, spełnia szeroki zakres kryteriów. Combo zapewnia elastyczną podstawę do profesjonalnego zastosowania w biznesie lub przemyśle. Stanowi on również wszechstronny rodzinny i rekreacyjny samochód mający szerokie zastosowanie.

NISSAN

W kwestii zabudów Nissan na bazie Cabstara oferuje 2 kategorie zabudów:
Zabudowy fabryczne
Pojazd zostaje dostarczony do dilera w całości, z kompletną dokumentacją WVTA (homologacja typu całego pojazdu), bezpośrednio z fabryki. Na podstawie dokumentacji WVTA można dokonać rejestracji pojazdu.
Dostępne zabudowy Nissana:
  • Nadwozie burtowe, lekkie i wytrzymałe, wyjątkowe i ekonomiczne wzornictwo, spełnia wszystkie wymagania do użytku w transporcie. Płyty z aluminium o wysokości 400 mm, profil o wyjątkowym kształcie, wbudowany zawias, przystosowane do mocowania plandeki. Boczne ścianki są składane. Dostępne w wersji wąskiej i szerokiej.
  • Wywrotka 1- lub 3-stronna: wytrzymała, komfortowa i niezawodna; wszechstronność umożliwia wykorzystywanie jej do wszelkiego typu prac. Drzwi boczne wykonane z aluminium lub ze stali, z profilem o specjalnym kształcie; zamknięcia znajdują się na tym samym poziomie płyt – nic nie wystaje – co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. Dostępna w wersji 1- lub 3-stronnej. Oferowana z lub bez skrzynki na narzędzia. Skrzynia kompozytowa/aluminiowa. Szeroka, mocna, lekka, idealna do pracy. Samochód dostawczy o lekkiej konstrukcji i całkowicie gładkiej powierzchni nadwozia (kolor biały). Zamknięta skrzynia o lekkiej konstrukcji z aluminium i materiałów kompozytowych.
Dostawca zewnętrzny

Certyfikowani (audyt firmy DEKRA na zlecenie Nissana) producenci zabudów dokonują modyfikacji pojazdów marki Nissan; po dostarczeniu samochodu do dilera, ale przed wydaniem go klientowi. Samochód bazowy jest sprzedawany w ramach sieci Nissana, modyfikacji dokonuje podmiot zewnętrzny. Klient powinien wiedzieć, że modyfikacje nie są sygnowane marką Nissan.

Procedura zamawiania: klient pojawia się u dilera, przedstawia swoje potrzeby, diler kontaktuje się z wykonawcą modyfikacji i określa zakres zmian, koordynując kontakt między wykonawcą i klientem. Klient pojawia się u wykonawcy, zaś wykonawca oferuje klientowi zabudowany
samochód marki Nissan. Nissan odpowiada za pojazd bazowy, zaś wykonawca za wprowadzone modyfikacje.

Grupa PSA

Peugeot na bazie modeli Partner, Expert, Boxer oraz Citroën w wersji modelowej Berlingo, Jumpy, Jumper proponuje różne typy zabudowy i adaptacji nadwozia. W ofercie samochodów dostawczych Peugeot i Citroën znajduje się pełen wachlarz zabudów.

Pojazdy zabudowane typu izoterma/chłodnia:
chłodnia na furgonie,
izoterma.

Do przewozu osób:
mikrobus Citroën Spacetourer i Peugeot Traveller,
przewóz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Pojazdy przeznaczone do akcji interwencyjnych i ratowniczych:
karetka pogotowia ratunkowego,
samochód policyjny,
samochód strażacki,
autostradowy pojazd patrolowy.

Rozwój technologii adaptacji i zabudów pozwala na łatwiejsze dostosowanie typowego pojazdu dostawczego do roli pojazdu specjalistycznego. Jednocześnie coraz większa konkurencja na rynku wymusza wysoki poziom obsługi i dostosowanie się do potrzeb klientów. (WW)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton