EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów (cz.2)
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
 
Wymagania klientów kupujących samochody użytkowe są bardzo różne,
często specyficzne, w niektórych aspektach zdecydowanie większe niż wymagania klientów kupujących auta osobowe. Dlatego często decydują się oni na specjalistyczne zabudowy.

   
Wiele firm i instytucji potrzebuje do swojego funkcjonowania specjalnych pojazdów. Wozy strażackie, radiowozy, karetki, pojazdy wojskowe, pogotowie energetyczne – każdy ma swoje potrzeby, które wykraczają poza to, co oferują producenci samochodów. Trzeba więc taki pojazd dostosować do własnych potrzeb. Eksperci branży i administratorzy flot samochodowych nie mają wątpliwości, że rynek pojazdów zabudowanych i adaptacji specjalistycznych prężnie się rozwija i ma przed sobą przyszłość. Powstają coraz to nowsze produkty i rozwiązania. Przykładem może być wyjątkowo szeroka oferta adaptacji pojazdów dostawczych marki Mercedes na bazie popularnych modeli Sprinter, Vito lub Citan, furgon czy kombivan (m.in. laweta, pojazd pomocy drogowej, kurierski, służb energetycznych, chłodnia czy wywrotka).

– To efekt nienasycenia rynku, rosnącego zapotrzebowania i nowych technologii dostępnych na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wsłuchać się w potrzeby rynku, poszukać trafnych rozwiązań i je adaptować – mówi Marcin Rokicki, ekspert zarządzania flotą.

Volkswagen

oferuje 4 serie modeli samochodów użytkowych. W Polsce od lat największą popularnością cieszy się Caddy, na drugim miejscu jest T5. Seria ta jest liderem w swoim segmencie, jej udział w rynku wynosi 23,6%, co oznacza, że prawie co czwarty samochód sprzedawany w tej klasie to Volkswagen T5. Pozostałe modele to Crafter i Amarok. Wszystkie użytkowe samochody Volkswagena zabudowywane są przez specjalistyczne firmy; kilkadziesiąt przykładów takich zabudów można było zobaczyć podczas obszernej wystawy na poznańskich targach. Między innymi przedstawiono Amaroka z zabudową warsztatową, Craftery przebudowane na autobusy oraz przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, zaprezentowano także Transportera T5 z zabudową pogotowia energetycznego, kilka aut z zabudową typu izoterma, bankowozy, które powstały na bazie Caddy i T5, oraz karetki pogotowia zbudowane na bazie Craftera i Transportera. Na obszernej powierzchni wystawienniczej znalazły się także auta dla globtroterów, wywrotki oraz samochody pomocy drogowej.

Renault

W ofercie francuskiego producenta na bazie samochodów dostawczych Renault Trafic i Master dostępny jest pełen wachlarz zabudów. I tak w grupie pojazdów budowlanych znajdują się:
Wersja z przedłużoną kabiną.
Platforma z opuszczanymi burtami.
Wywrotka tylnozsypowa i z wywrotem trójstronnym.
Do przewozu ładunków wielkoprzestrzennych:
Kontener.
Skrzynia z plandeką.
Pojazdy zabudowane typu izoterma/chłodnia:
Chłodnia na furgonie.
Izoterma.
Do przewozu osób:
Minibus.
Przewóz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Pojazdy przeznaczone do akcji interwencyjnych i ratowniczych:
Karetka pogotowia ratunkowego.
Samochód policyjny.
Samochód strażacki.
Autostradowy pojazd patrolowy.

OPEL

Lekkie pojazdy użytkowe z rodziny Opla: Combo, Vivaro i Movano, stanowią atrakcyjną propozycję dla klientów instytucjonalnych. Pojazdy mają szeroką możliwość adaptacji i zabudowy specjalistycznej nadwozia.

Opel Movano ma jeden z najbogatszych na rynku asortymentów wariantów nadwozia (w sumie 188), co sprawia, że jest to model nadający się do każdego rodzaju działalności. Dzięki niezwykle elastycznej ofercie Movano dostępny jest z napędem na przednie lub tylne koła, a jego całkowita masa wraz z załadunkiem
wynosi do 4,5 tony. Jest on również dostępny w różnych, specjalistycznych zabudowach fabrycznych, na przykład jako wywrotka z wariantem wyładowczym na tył i obie strony lub tylko do tyłu z ruchomymi burtami bądź np. jako kontener.

Atutem modelu Vivaro jest szeroki zakres wariantów. Jest on obecnie dostępny jako furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną oraz platforma z kabiną do zabudowy w rozmaitych konfiguracjach.

Trzeci pełnoprawny członek zespołu lekkich pojazdów użytkowych firmy Opel, model Combo, spełnia szeroki zakres kryteriów. Combo zapewnia elastyczną podstawę do profesjonalnego zastosowania w biznesie lub przemyśle. Stanowi on również wszechstronny rodzinny i rekreacyjny samochód mający szerokie zastosowanie.

NISSAN

W kwestii zabudów Nissan na bazie Cabstara oferuje 2 kategorie zabudów:
Zabudowy fabryczne
Pojazd zostaje dostarczony do dilera w całości, z kompletną dokumentacją WVTA (homologacja typu całego pojazdu), bezpośrednio z fabryki. Na podstawie dokumentacji WVTA można dokonać rejestracji pojazdu.
Dostępne zabudowy Nissana:
  • Nadwozie burtowe, lekkie i wytrzymałe, wyjątkowe i ekonomiczne wzornictwo, spełnia wszystkie wymagania do użytku w transporcie. Płyty z aluminium o wysokości 400 mm, profil o wyjątkowym kształcie, wbudowany zawias, przystosowane do mocowania plandeki. Boczne ścianki są składane. Dostępne w wersji wąskiej i szerokiej.
  • Wywrotka 1- lub 3-stronna: wytrzymała, komfortowa i niezawodna; wszechstronność umożliwia wykorzystywanie jej do wszelkiego typu prac. Drzwi boczne wykonane z aluminium lub ze stali, z profilem o specjalnym kształcie; zamknięcia znajdują się na tym samym poziomie płyt – nic nie wystaje – co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. Dostępna w wersji 1- lub 3-stronnej. Oferowana z lub bez skrzynki na narzędzia. Skrzynia kompozytowa/aluminiowa. Szeroka, mocna, lekka, idealna do pracy. Samochód dostawczy o lekkiej konstrukcji i całkowicie gładkiej powierzchni nadwozia (kolor biały). Zamknięta skrzynia o lekkiej konstrukcji z aluminium i materiałów kompozytowych.
Dostawca zewnętrzny

Certyfikowani (audyt firmy DEKRA na zlecenie Nissana) producenci zabudów dokonują modyfikacji pojazdów marki Nissan; po dostarczeniu samochodu do dilera, ale przed wydaniem go klientowi. Samochód bazowy jest sprzedawany w ramach sieci Nissana, modyfikacji dokonuje podmiot zewnętrzny. Klient powinien wiedzieć, że modyfikacje nie są sygnowane marką Nissan.

Procedura zamawiania: klient pojawia się u dilera, przedstawia swoje potrzeby, diler kontaktuje się z wykonawcą modyfikacji i określa zakres zmian, koordynując kontakt między wykonawcą i klientem. Klient pojawia się u wykonawcy, zaś wykonawca oferuje klientowi zabudowany
samochód marki Nissan. Nissan odpowiada za pojazd bazowy, zaś wykonawca za wprowadzone modyfikacje.

Grupa PSA

Peugeot na bazie modeli Partner, Expert, Boxer oraz Citroën w wersji modelowej Berlingo, Jumpy, Jumper proponuje różne typy zabudowy i adaptacji nadwozia. W ofercie samochodów dostawczych Peugeot i Citroën znajduje się pełen wachlarz zabudów.

Pojazdy zabudowane typu izoterma/chłodnia:
chłodnia na furgonie,
izoterma.

Do przewozu osób:
mikrobus Citroën Spacetourer i Peugeot Traveller,
przewóz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Pojazdy przeznaczone do akcji interwencyjnych i ratowniczych:
karetka pogotowia ratunkowego,
samochód policyjny,
samochód strażacki,
autostradowy pojazd patrolowy.

Rozwój technologii adaptacji i zabudów pozwala na łatwiejsze dostosowanie typowego pojazdu dostawczego do roli pojazdu specjalistycznego. Jednocześnie coraz większa konkurencja na rynku wymusza wysoki poziom obsługi i dostosowanie się do potrzeb klientów. (WW)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton