EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Przegląd prasy
 
   
Parkingowa rewolucja

Wszystko wskazuje na to, że nastąpią duże podwyżki opłat za parkowanie w centrach dużych miast. Pierwsza godzina postoju na miejscu parkingowym miałaby kosztować aż 9 zł – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Resort rozwoju skierował do konsultacji społecznych projekt ustawy o zmianie ustawy o partnerstwie publicznoprywatnym. Zawarte w niej propozycje wprowadzają nowy rodzaj strefy płatnego parkowania, czyli strefy w ścisłych centrach miast i centrach dzielnic dużych miast (miasta powyżej 200 tys. mieszkańców).

Zgodnie z propozycjami, samorządy będą mogły nałożyć tam za parkowanie opłatę w wysokości maksymalnie 9 zł za pierwszą godzinę postoju. Opłaty mogłyby obowiązywać przez całą dobę, także w dni wolne od pracy. Dziś np. w Warszawie za postój trzeba płacić jedynie w dni robocze, w godzinach 8–18.

Zdaniem Ministerstwa Rozwoju, wyższe stawki za parkowanie mają pomóc w walce ze smogiem, korkami, pomóc promować ekologiczny transport publiczny, ruch pieszy i rowerowy w centrach miast.

Luksusowe auta z... automatu


W Singapurze można kupić z automatu luksusowe auta Bentleya, Ferrari czy Lamborghini – informuje „Rzeczpospolita”.

Sprzedawca używanych samochodów Autobahn Motors uruchomił w tym mieście-państwie futurystyczny 15-piętrowy salon, z 60 automatami do oglądania i wybierania modeli. Firma reklamuje się jako największy na świecie automat do sprzedaży (vending machine) luksusowych samochodów. Klienci na parterze wybierają na ekranach dotykowych pojazd, jaki chcieliby obejrzeć, auto zjeżdża na dół w ciągu 1–2 minut dzięki zaawansowanemu systemowi wyszukiwania. W ten sposób skutecznie wykorzystany jest m.in. brak wolnej powierzchni w Singapurze. Salon ma w ofercie nowoczesne luksusowe auta sportowe, ale też klasyczne, np. Morgan Plus 4 z roku 1955.

Także amerykańska firma Carvana wykorzystuje wieżowce-automaty do sprzedawania używanych samochodów. W San Antonio w Teksasie działa 8-piętrowy salon z ofertą 30 pojazdów.

Nie dla diesli

Volvo nie będzie rozwijać nowych silników Diesla, gdyż redukcja emisji tlenków azotu w tych jednostkach staje się zbyt droga, a klienci coraz częściej wybierają silniki benzynowe – zapowiedział prezes koncernu Hakan Samuelsson w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, a informuje o tym „Rzeczpospolita”.

Zaprezentowane w 2013 roku silniki Diesla Volvo mają być produkowane do ok. 2023 roku.

Szwedzki koncern chce się skoncentrować na napędach hybrydowych i elektrycznych. Pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo ma się pojawić na rynku w 2019 roku.

Volvo to pierwszy koncern motoryzacyjny w Europie, który rezygnuje z silników Diesla. Nie tylko Volvo, ale także Daimler i Volkswagen zapowiedziały inwestycje w rozwój i produkcję samochodów elektrycznych i hybrydowych. Niemieckie koncerny zapowiedziały, że do 2025 roku jedna trzecia sprzedawanych przez nich modeli będzie miała napęd elektryczny.

Bugatti za 2,5 – 3 mln dol.

Firma Dupont Registry wystawiła na sprzedaż wyprodukowany w 2008 roku model Bugatti Veyron Mansory Linea Vincero. Ponieważ powstał tylko jeden egzemplarz takiego auta – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Szwajcarska firma tuningowa zastosowała tu kurację z włókna węglowego. Praktycznie każdy element nadwozia uległ zmianie. Najmniej zmian dotknęło jednostki napędowej. Pod tylną klapą pracuje silnik W16 o pojemności ośmiu litrów, oferujący moc zwiększoną z 1001 do 1010 KM. Wersja przygotowana przez Mansory rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy.

Zdaniem ekspertów auto osiągnie cenę co najmniej 2,5 mln dol., ale może ona dojść nawet do 3 mln dol.

Przybędzie nieoznakowanych aut policyjnych

Policja ogłosiła przetarg na zakup 140 nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorem – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

140 nowych nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorem to część wielkich zakupów, jakie Komenda Główna Policji chce zrealizować w latach 2017–2018 w ramach projektu „Bezpieczniej na drogach – nowoczesny sprzęt dla polskiej Policji”.

Plan przewiduje wprowadzenie do służby w drogówce łącznie 740 nowych samochodów – 600 oznakowanych radiowozów i właśnie 140 nieoznakowanych. Na zakupy aut przeznaczono ok. 78 mln zł – z czego 66,5 mln to środki europejskie.

„Dmuchane” rowery Forda

Ford ma pomysł na rozwiązanie kłopotów z przewożeniem rowerów samochodem – informuje „Rzeczpospolita”.

Jego inżynierowie wymyślili rowery „dmuchane”, które po wypuszczeniu powietrza znacznie zmniejszają objętość.

Sztywna, wykonana z metalu jest tylko część kierownicza. Reszta pojazdu, w tym rama, została wykonana z gumowych rurek otoczonych kevlarem, który sztywnieje po tym, jak rower zostaje w pełni nadmuchany. Wszystkie elementy wykonane z gumy i kevlaru są wystarczająco sztywne, żeby utrzymać nawet dość tęgiego rowerzystę. Ale po spuszczeniu powietrza pojazd znacząco zmniejsza objętość i bez kłopotu może być umieszczony w bagażniku.

Rower można będzie przygotować do jazdy korzystając ze zwyczajnej pompki samochodowej. (opr. ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive