EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów (cz.2)
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Przegląd prasy
 
   
Parkingowa rewolucja

Wszystko wskazuje na to, że nastąpią duże podwyżki opłat za parkowanie w centrach dużych miast. Pierwsza godzina postoju na miejscu parkingowym miałaby kosztować aż 9 zł – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Resort rozwoju skierował do konsultacji społecznych projekt ustawy o zmianie ustawy o partnerstwie publicznoprywatnym. Zawarte w niej propozycje wprowadzają nowy rodzaj strefy płatnego parkowania, czyli strefy w ścisłych centrach miast i centrach dzielnic dużych miast (miasta powyżej 200 tys. mieszkańców).

Zgodnie z propozycjami, samorządy będą mogły nałożyć tam za parkowanie opłatę w wysokości maksymalnie 9 zł za pierwszą godzinę postoju. Opłaty mogłyby obowiązywać przez całą dobę, także w dni wolne od pracy. Dziś np. w Warszawie za postój trzeba płacić jedynie w dni robocze, w godzinach 8–18.

Zdaniem Ministerstwa Rozwoju, wyższe stawki za parkowanie mają pomóc w walce ze smogiem, korkami, pomóc promować ekologiczny transport publiczny, ruch pieszy i rowerowy w centrach miast.

Luksusowe auta z... automatu


W Singapurze można kupić z automatu luksusowe auta Bentleya, Ferrari czy Lamborghini – informuje „Rzeczpospolita”.

Sprzedawca używanych samochodów Autobahn Motors uruchomił w tym mieście-państwie futurystyczny 15-piętrowy salon, z 60 automatami do oglądania i wybierania modeli. Firma reklamuje się jako największy na świecie automat do sprzedaży (vending machine) luksusowych samochodów. Klienci na parterze wybierają na ekranach dotykowych pojazd, jaki chcieliby obejrzeć, auto zjeżdża na dół w ciągu 1–2 minut dzięki zaawansowanemu systemowi wyszukiwania. W ten sposób skutecznie wykorzystany jest m.in. brak wolnej powierzchni w Singapurze. Salon ma w ofercie nowoczesne luksusowe auta sportowe, ale też klasyczne, np. Morgan Plus 4 z roku 1955.

Także amerykańska firma Carvana wykorzystuje wieżowce-automaty do sprzedawania używanych samochodów. W San Antonio w Teksasie działa 8-piętrowy salon z ofertą 30 pojazdów.

Nie dla diesli

Volvo nie będzie rozwijać nowych silników Diesla, gdyż redukcja emisji tlenków azotu w tych jednostkach staje się zbyt droga, a klienci coraz częściej wybierają silniki benzynowe – zapowiedział prezes koncernu Hakan Samuelsson w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, a informuje o tym „Rzeczpospolita”.

Zaprezentowane w 2013 roku silniki Diesla Volvo mają być produkowane do ok. 2023 roku.

Szwedzki koncern chce się skoncentrować na napędach hybrydowych i elektrycznych. Pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo ma się pojawić na rynku w 2019 roku.

Volvo to pierwszy koncern motoryzacyjny w Europie, który rezygnuje z silników Diesla. Nie tylko Volvo, ale także Daimler i Volkswagen zapowiedziały inwestycje w rozwój i produkcję samochodów elektrycznych i hybrydowych. Niemieckie koncerny zapowiedziały, że do 2025 roku jedna trzecia sprzedawanych przez nich modeli będzie miała napęd elektryczny.

Bugatti za 2,5 – 3 mln dol.

Firma Dupont Registry wystawiła na sprzedaż wyprodukowany w 2008 roku model Bugatti Veyron Mansory Linea Vincero. Ponieważ powstał tylko jeden egzemplarz takiego auta – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Szwajcarska firma tuningowa zastosowała tu kurację z włókna węglowego. Praktycznie każdy element nadwozia uległ zmianie. Najmniej zmian dotknęło jednostki napędowej. Pod tylną klapą pracuje silnik W16 o pojemności ośmiu litrów, oferujący moc zwiększoną z 1001 do 1010 KM. Wersja przygotowana przez Mansory rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy.

Zdaniem ekspertów auto osiągnie cenę co najmniej 2,5 mln dol., ale może ona dojść nawet do 3 mln dol.

Przybędzie nieoznakowanych aut policyjnych

Policja ogłosiła przetarg na zakup 140 nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorem – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

140 nowych nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorem to część wielkich zakupów, jakie Komenda Główna Policji chce zrealizować w latach 2017–2018 w ramach projektu „Bezpieczniej na drogach – nowoczesny sprzęt dla polskiej Policji”.

Plan przewiduje wprowadzenie do służby w drogówce łącznie 740 nowych samochodów – 600 oznakowanych radiowozów i właśnie 140 nieoznakowanych. Na zakupy aut przeznaczono ok. 78 mln zł – z czego 66,5 mln to środki europejskie.

„Dmuchane” rowery Forda

Ford ma pomysł na rozwiązanie kłopotów z przewożeniem rowerów samochodem – informuje „Rzeczpospolita”.

Jego inżynierowie wymyślili rowery „dmuchane”, które po wypuszczeniu powietrza znacznie zmniejszają objętość.

Sztywna, wykonana z metalu jest tylko część kierownicza. Reszta pojazdu, w tym rama, została wykonana z gumowych rurek otoczonych kevlarem, który sztywnieje po tym, jak rower zostaje w pełni nadmuchany. Wszystkie elementy wykonane z gumy i kevlaru są wystarczająco sztywne, żeby utrzymać nawet dość tęgiego rowerzystę. Ale po spuszczeniu powietrza pojazd znacząco zmniejsza objętość i bez kłopotu może być umieszczony w bagażniku.

Rower można będzie przygotować do jazdy korzystając ze zwyczajnej pompki samochodowej. (opr. ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton