EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Mirosław Michna
 
Mirosław Michna
(Partner w dziale doradztwa podatkowego,
szef zespołu doradców
dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce)
   
Jak wynika z badania „Global Executive Survey 2017” przeprowadzonego przez KPMG International, ponad połowa przedstawicieli branży samochodowej na świecie uważa, że elektromobilność będzie kluczowym trendem na rynku motoryzacyjnym do 2025 r. Kolejne istotne zmiany w motoryzacji światowej przewidywane przez menedżerów największych światowych firm motoryzacyjnych to łączność i cyfryzacja, rozwój napędów opartych na ogniwach paliwowych, rozwój samochodów hybrydowych, wzrost na rynkach rozwijających się, platformy strategiczne i standaryzacja modułów oraz wpływ Big Data na nowe modele biznesowe.

Pierwszy z opisywanych trendów światowych wciąż pozostaje wielką niewiadomą, ponieważ jest mocno uzależniony od postępu technologicznego oraz ustawodawstw poszczególnych państw wspierających rozwój elektromobilności. To właśnie presja na rozwój pojazdów zeroemisyjnych, w tym ich obecnie najbardziej upowszechnionego modelu w postaci pojazdów elektrycznych opartych na napędzie bateryjnym oraz plug in, może mieć charakter decydujący dla ich rozwoju. Jednocześnie jednak nie sposób zignorować przeszkody w rozwoju elektromobilności – w szczególności brak rozwiniętej infrastruktury ładowania, cenę zakupu pojazdów, czas ich ładowania oraz zasięg. Wszystkie te wady samochodu elektrycznego powodują, że jego upowszechnienie jest na obecnym etapie uzależnione od zachęt podatkowych oraz subsydiów do zakupu aut elektrycznych.

Polska, z planem osiągnięcia 1 miliona pojazdów elektrycznych na drogach do 2025 roku, wydaje się podążać za tym trendem, zaś projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, poddawany konsultacjom społecznym, po raz pierwszy wprowadza system zachęt i regulacji rynku, który może zwiększyć liczbę zarejestrowanych aut elektrycznych – wynoszącą niecałe 1,2 tys. sztuk na koniec 2016 roku. Co istotne, zapewnienie wsparcia przez regulatora może stworzyć warunki do rozwoju technologii przez krajowych producentów oraz instytucje naukowe. Wydaje się to koniecznością, jeśli plany wzrostu gospodarki opartej na innowacyjności mają pozostać realne.

Z badania KPMG wynika, że sama produkcja pojazdów nie będzie stanowić najważniejszego źródła dochodów w łańcuchu dostaw branży motoryzacyjnej – 85% menedżerów jest przekonanych, że w przyszłości większy zysk będzie można uzyskać z rozwijania ich cyfrowych ekosystemów niż z samej sprzedaży samochodów. Możliwość łączenia się pojazdów z otoczeniem samo w sobie niezależnie od użyteczności samochodu stanowiącego jedynie hardware z perspektywy branży ICT generować będzie dodatkowy istotny strumień przychodów związanych z użytkowaniem samochodów.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton