EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Mirosław Michna
 
Mirosław Michna
(Partner w dziale doradztwa podatkowego,
szef zespołu doradców
dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce)
   
Jak wynika z badania „Global Executive Survey 2017” przeprowadzonego przez KPMG International, ponad połowa przedstawicieli branży samochodowej na świecie uważa, że elektromobilność będzie kluczowym trendem na rynku motoryzacyjnym do 2025 r. Kolejne istotne zmiany w motoryzacji światowej przewidywane przez menedżerów największych światowych firm motoryzacyjnych to łączność i cyfryzacja, rozwój napędów opartych na ogniwach paliwowych, rozwój samochodów hybrydowych, wzrost na rynkach rozwijających się, platformy strategiczne i standaryzacja modułów oraz wpływ Big Data na nowe modele biznesowe.

Pierwszy z opisywanych trendów światowych wciąż pozostaje wielką niewiadomą, ponieważ jest mocno uzależniony od postępu technologicznego oraz ustawodawstw poszczególnych państw wspierających rozwój elektromobilności. To właśnie presja na rozwój pojazdów zeroemisyjnych, w tym ich obecnie najbardziej upowszechnionego modelu w postaci pojazdów elektrycznych opartych na napędzie bateryjnym oraz plug in, może mieć charakter decydujący dla ich rozwoju. Jednocześnie jednak nie sposób zignorować przeszkody w rozwoju elektromobilności – w szczególności brak rozwiniętej infrastruktury ładowania, cenę zakupu pojazdów, czas ich ładowania oraz zasięg. Wszystkie te wady samochodu elektrycznego powodują, że jego upowszechnienie jest na obecnym etapie uzależnione od zachęt podatkowych oraz subsydiów do zakupu aut elektrycznych.

Polska, z planem osiągnięcia 1 miliona pojazdów elektrycznych na drogach do 2025 roku, wydaje się podążać za tym trendem, zaś projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, poddawany konsultacjom społecznym, po raz pierwszy wprowadza system zachęt i regulacji rynku, który może zwiększyć liczbę zarejestrowanych aut elektrycznych – wynoszącą niecałe 1,2 tys. sztuk na koniec 2016 roku. Co istotne, zapewnienie wsparcia przez regulatora może stworzyć warunki do rozwoju technologii przez krajowych producentów oraz instytucje naukowe. Wydaje się to koniecznością, jeśli plany wzrostu gospodarki opartej na innowacyjności mają pozostać realne.

Z badania KPMG wynika, że sama produkcja pojazdów nie będzie stanowić najważniejszego źródła dochodów w łańcuchu dostaw branży motoryzacyjnej – 85% menedżerów jest przekonanych, że w przyszłości większy zysk będzie można uzyskać z rozwijania ich cyfrowych ekosystemów niż z samej sprzedaży samochodów. Możliwość łączenia się pojazdów z otoczeniem samo w sobie niezależnie od użyteczności samochodu stanowiącego jedynie hardware z perspektywy branży ICT generować będzie dodatkowy istotny strumień przychodów związanych z użytkowaniem samochodów.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive