EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Grywalizacja we flocie
 
Zachariasz Brusiło
(NaviExpert)
   
Obniżanie kosztów związanych z zarządzaniem flotą za pomocą grywalizacji było jednym z tematów majowych Trendów Flotowych. Prelekcję na ten temat miał Zachariasz Brusiło z firmy NaviExpert, odpowiadający za sprzedaż usługi NaviExpert Telematics. Oto podstawowe założenia jego wykładu.

Grywalizacja polega na wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier w celu zmiany zachowań w innych sytuacjach, które nie są grami, po to, by np. zwiększać zaangażowanie uczestników. Czy grywalizacja może przydać się we flocie? Owszem. To doskonały tandem. Jeśli naszym celem jest zachęcenie kierowców do jazdy ekonomicznej i zgodnej z przepisami – grywalizacja świetnie się do tego nada.

Po pierwsze – grywalizacja pomaga skutecznie walczyć z wizją telematyki jako Wielkiego Brata w aucie. Wprowadzając elementy funu, chociażby poprzez porównywanie się z innymi kierowcami w rankingach, wdrożenie wyzwań i nagród, przyczyniamy się do tego, że kierowcy inaczej zaczynają postrzegać sam system monitoringu aut służbowych.

Aby mądrze wdrożyć grywalizację we flocie, warto wcześniej opracować szczegółową politykę flotową – by wszystkie zasady w zakresie korzystania z aut firmowych były dla pracowników jasne. Po drugie – powiedzmy otwarcie, jakie cele ma realizować wdrożony system telematyczny, i postarajmy się o wdrożenie go we wszystkich autach, by kierowcy nie mieli poczucia, że dzielimy pracowników na równych i równiejszych.

Kolejna zasada – pracownicy podpięci pod to rozwiązanie powinni mieć dostęp do swoich statystyk jazdy np. poprzez publikację rankingów kierowców w intranecie firmowym. Kolejny punkt, który może poprawić działanie grywalizacji – tworząc wyzwania dla kierowców warto zastanowić się nad tym, czy nie podzielić kierowców na takie grupy, w obrębie których rywalizują z osobami z jednego oddziału. Rywalizowanie z kimś, kogo się zna, sprawia większą frajdę.

Skoro mamy wyzwania, powinniśmy zadbać również o nagrody. Bilety do kina, gadżety? Sprawdzą się. Ale warto pomyśleć także o wyzwaniach, w których np. najlepsi kierowcy otrzymają najlepsze auta flotowe, a zwycięzca danego wyzwania – np. zamieni się na miesiąc z prezesem na swoje auto. Odważne? Ale i motywujące.

O czym jeszcze warto pamiętać? O tym, by nie przesadzać z liczbą celów stawianych przed kierowcami – raczej trzymajmy się zasady: jedno wyzwanie, jeden cel, np. w tym miesiącu premiujemy bezpieczną jazdę, by w kolejnym nagradzać kierowców, którzy jeżdżą najpłynniej. Kiedy wszystko będziemy chcieli zrealizować „za jednym zamachem” – to się nie uda. I ostatnia – ale nie najmniej ważna zasada: czas. Dbajmy o to, by nie wydłużać czasu wyzwań, aby osoby, którym w danym wyzwaniu nie idzie, nie demotywowały się.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive