EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2017

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 172/173, czerwiec/lipiec 2017
     
 
Instrument korzystny dla wszystkich
Rasowy SUV: Peugeot 5008
SZKOLENIE: Ubezpieczenie i zarządzanie flotą samochodową: praktyczne aspekty optymalizacji kosztów
Adaptacje i zabudowy na miarę potrzeb
Auta „na minuty” w Warszawie – niebawem wersja dla firm
Circle K wkracza na polski rynek
Droga na szczyty
Dzielny i pracowity: Fiat Fullback
Elektryczna ofensywa
FLOTOWE TRENDY 2017 – EKOMOBILNOŚĆ
Karty paliwowe: wsparcie, ochrona, kontrola
Mobilny pomocnik: Citroën Jumpy
Peugeot dla flot
Rośnie wynajem aut dostawczych
Sprzedawca – to zdecydowanie za mało
Stawiamy na jakość
Sztuczne łabędzie mają wzięcie
Wymyślony na nowo: Nissan Micra
Z DKV łatwiej na Wschód
Zachowania na drodze – sam kodeks to za mało
Przegląd prasy
Ford przedsiębiorcom
Prezydencki Citroën DS 7 Crossback
Koniec bieli – szary najmodniejszym kolorem auta
Polacy w największym badaniu zachowań kierowców
Eurocash stawia na hybrydowe Toyoty
Alphabet podwaja wyniki
Złe nawyki i pomocna technologia
Samochód firmowy: ekonomiczny i funkcjonalny
Odwrót od diesla
Służbowym autem na wakacje
Nowocześnie i bezpiecznie: Skoda Rapid
Zelektryfikowana flota BMW
Wyczekiwana turbo premiera: Honda Civic
Na drogi i bezdroża: VW Passat Alltrack
Odlotowe kombi: Kia Optima
Wiecznie młoda: Opel Zafira
W przyjaźni z naturą: Toyota Auris
Auta dostawcze w służbie flot
Jazda pod napięciem: Mercedes Sprinter
Bat na kierowców
Auto z drugiej ręki
Od 2018 r. – większe korzyści z ulgi na badania i rozwój
RV – renoma, niezawodność, walory użytkowe
Wynajem aut dostawczych coraz popularniejszy
Ford proponuje wirtualne zakupy aut
Hyundai z 4Mobility car sharing
Austriacy nakładają kary na przewoźników
Z rynku - Mirosław Michna
Z rynku - SkyCash dla firm, czyli lifehack dla firm z flotą samochodową
Z rynku - Grywalizacja we flocie
Omnicraft – nowa marka Forda
Nowy Captur w salonach Renault
Nowy Koleos bogato wyposażony
Nowa wersja Fiata 500L
VW pokazał w Szanghaju studyjnego I.D. CROZZ
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
PSA bliżej flot
Przyszłość logistyki
Renault: bezprzewodowe ładowanie w czasie jazdy
   
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Grywalizacja we flocie
 
Zachariasz Brusiło
(NaviExpert)
   
Obniżanie kosztów związanych z zarządzaniem flotą za pomocą grywalizacji było jednym z tematów majowych Trendów Flotowych. Prelekcję na ten temat miał Zachariasz Brusiło z firmy NaviExpert, odpowiadający za sprzedaż usługi NaviExpert Telematics. Oto podstawowe założenia jego wykładu.

Grywalizacja polega na wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier w celu zmiany zachowań w innych sytuacjach, które nie są grami, po to, by np. zwiększać zaangażowanie uczestników. Czy grywalizacja może przydać się we flocie? Owszem. To doskonały tandem. Jeśli naszym celem jest zachęcenie kierowców do jazdy ekonomicznej i zgodnej z przepisami – grywalizacja świetnie się do tego nada.

Po pierwsze – grywalizacja pomaga skutecznie walczyć z wizją telematyki jako Wielkiego Brata w aucie. Wprowadzając elementy funu, chociażby poprzez porównywanie się z innymi kierowcami w rankingach, wdrożenie wyzwań i nagród, przyczyniamy się do tego, że kierowcy inaczej zaczynają postrzegać sam system monitoringu aut służbowych.

Aby mądrze wdrożyć grywalizację we flocie, warto wcześniej opracować szczegółową politykę flotową – by wszystkie zasady w zakresie korzystania z aut firmowych były dla pracowników jasne. Po drugie – powiedzmy otwarcie, jakie cele ma realizować wdrożony system telematyczny, i postarajmy się o wdrożenie go we wszystkich autach, by kierowcy nie mieli poczucia, że dzielimy pracowników na równych i równiejszych.

Kolejna zasada – pracownicy podpięci pod to rozwiązanie powinni mieć dostęp do swoich statystyk jazdy np. poprzez publikację rankingów kierowców w intranecie firmowym. Kolejny punkt, który może poprawić działanie grywalizacji – tworząc wyzwania dla kierowców warto zastanowić się nad tym, czy nie podzielić kierowców na takie grupy, w obrębie których rywalizują z osobami z jednego oddziału. Rywalizowanie z kimś, kogo się zna, sprawia większą frajdę.

Skoro mamy wyzwania, powinniśmy zadbać również o nagrody. Bilety do kina, gadżety? Sprawdzą się. Ale warto pomyśleć także o wyzwaniach, w których np. najlepsi kierowcy otrzymają najlepsze auta flotowe, a zwycięzca danego wyzwania – np. zamieni się na miesiąc z prezesem na swoje auto. Odważne? Ale i motywujące.

O czym jeszcze warto pamiętać? O tym, by nie przesadzać z liczbą celów stawianych przed kierowcami – raczej trzymajmy się zasady: jedno wyzwanie, jeden cel, np. w tym miesiącu premiujemy bezpieczną jazdę, by w kolejnym nagradzać kierowców, którzy jeżdżą najpłynniej. Kiedy wszystko będziemy chcieli zrealizować „za jednym zamachem” – to się nie uda. I ostatnia – ale nie najmniej ważna zasada: czas. Dbajmy o to, by nie wydłużać czasu wyzwań, aby osoby, którym w danym wyzwaniu nie idzie, nie demotywowały się.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2017 | designed by mouton