EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Nie piłeś, nie jedź!
 
Chodzi oczywiście o wodę czy inne płyny bezalkoholowe. Okazuje się, że kierowca popełnia dwa razy więcej błędów, gdy jest odwodniony, a skutki tego są takie jak w czasie jazdy po spożyciu alkoholu. Dlatego Nissan zachęca kierowców, aby sięgali po butelkę – oczywiście wody. W ten sposób firma stara się zwiększyć świadomość wpływu odwodnienia na bezpieczeństwo na drogach.
   
O ile zagrożenia związane z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu są powszechnie znane, o tyle badań nad zależnością między nawodnieniem kierowcy a bezpieczeństwem nie ma zbyt wiele. W badaniu, przeprowadzonym w 2015 roku przez Uniwersytet w Loughborough w Wielkiej Brytanii i sfinansowanym przez Europejski Instytut Nawodnienia, stwierdzono, że:
  •     kierowcy, którzy wypijają tylko łyk wody (25 ml) na godzinę, popełniają ponaddwukrotnie więcej błędów na drodze niż osoby odpowiednio nawodnione,
  •     liczba błędów była taka sama, jak w przypadku osób, u których zawartość alkoholu we krwi wynosi 0,08% – czyli aktualnie dopuszczalny limit w Wielkiej Brytanii.
Ponadto około dwóch trzecich kierowców nie potrafiło rozpoznać oznak odwodnienia – zmęczenia, zawrotów i bólu głowy, suchości w ustach i spowolnienia reakcji.

Problem ten można rozwiązać, wypijając po prostu więcej wody. W badaniu przeprowadzonym w 2013 roku przez dwie uczelnie ustalono, że osoby, które wypijają pół litra wody przed wysiłkiem intelektualnym, reagują o 14% szybciej od osób, które wcześniej nic nie piły.

Nissan zaprezentował innowacyjne rozwiązanie. Co szósta osoba używa dziś technologii ubieralnych. Nissan, zainspirowany rozwiązaniami pomagającymi dbać o zdrowie i kondycję, zaproponował zastosowanie zaawansowanych „inteligentnych” materiałów w branży motoryzacyjnej.

Nawiązawszy współpracę z holenderską marką Droog z branży wzornictwa przemysłowego, Nissan zainstalował w crossoverze Juke supernowoczesną technologię wykrywania potu SOAK. Specjalna powłoka na kierownicy i przednich fotelach Juke w prosty, ale skuteczny sposób ostrzega kierowcę i przypomina, że powinien napić się wody. Powłoka SOAK działa w bardzo prosty sposób – zmienia kolor w kontakcie z wilgocią na przykład na dłoniach kierowcy lub ubraniu po intensywnym treningu. Odwodnienie jest sygnalizowane kolorem żółtym, natomiast kolor niebieski oznacza, że kierowca jest dostatecznie nawodniony.

Obecnie Nissan nie planuje wprowadzania technologii wykrywania potu w seryjnym modelu Juke. Jest to jedynie ilustracja podejścia marki do innowacyjności oraz pionierskich technologii zwiększających bezpieczeństwo.    (oprac. ms)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive