EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
 
Przyszłość polskich ubezpieczeń flotowych w kontekście rozwiązań prawnych i telematycznych była tematem 10. edycji szkolenia Fleet Management Forum, które zorganizowało wydawnictwo PTL Media, wydawca magazynu „EuroFlota”. Partnerem głównym szkolenia była Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
   
Po raz kolejny spotkanie szkoleniowo-networkingowe z cyklu FLEET MANAGEMENT FORUM stało się miejscem twórczej dyskusji i wymiany doświadczeń między uczestnikami, tak w trakcie poszczególnych wykładów, jak i warsztatów networkingowych w przerwach między prelekcjami. W spotkaniu i wykładach merytorycznych w sali konferencyjnej hotelu Air Port Warszawa uczestniczyło blisko 100 przedstawicieli firm, które na co dzień użytkują floty samochodów firmowych.

– Staraliśmy się tak zorganizować szkolenie, aby każdy z uczestników mógł znaleźć interesujące elementy z zakresu problematyki ubezpieczeń flotowych, które ostatecznie usprawnią proces administrowania parkiem aut służbowych – podsumował Paweł Baran, redaktor naczelny magazynu „EuroFlota”.

Intensywny program szkolenia zainaugurował panel dyskusyjny (minidebata) poświęcony przyszłości polskich ubezpieczeń flotowych. Zaproszeni eksperci rynku: Bernadeta Stożek, Head of Business Development w firmie NaviExpert, Piotr Bryński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU SA Vienna Insurance Group, Grzegorz Czarnecki, dyrektor zarządzający w firmie Flex Rent/Global Rent a Car, oraz Piotr Gortatowicz, broker ubezpieczeniowy i szkoleniowiec, właściciel firmy Gort Business Service, odnieśli się do zagadnień nurtujących wielu uczestników rynku flotowego. Uwagę zwróciły takie zagadnienia, jak: ubezpieczyciel i flotowy decydent – czy możliwa jest współpraca „win-win”; telematyka w służbie obniżania składek – czy to się opłaca i czy inwestycja w telematykę może być zbilansowana niższymi składkami.

Jako pierwszy wystąpił Piotr Gortatowicz, który odniósł się do drażliwego tematu wysokich cen ubezpieczeń. W przystępny sposób wyjaśnił działania Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), regulatora rynku ubezpieczeń, oraz wskazał, co robić, aby nie być skazanym na drogie polisy. Z dużym zainteresowaniem przyjęto wątek wykładu poświęcony kwestii wyliczenia szkodowości w praktyce.
Tzw. case study, czyli praktyczne studium przypadku w zakresie optymalizacji kosztów, zaprezentował Tomasz Rudyk, członek i założyciel SKFS, wykładowca na Politechnice Warszawskiej. W trakcie wykładu nie zabrakło interesujących wątków dotyczących wykorzystania i wpływu systemów telematycznych na ograniczenie kosztu ubezpieczeń.

Z dużym zainteresowaniem został przyjęty wykład dr Anny Kwiecień z Fundacji ZENDRIVING, który w całości poświęcony był analizie zachowań kierowcy z perspektywy psychologii. Obok analizy zachowań kierowców prelegentka zwróciła uwagę na rolę telematyki w uwidacznianiu standardów bezpieczeństwa. Wśród komponentów ryzyka wypadku wymieniła: styl jazdy, typ drogi oraz warunki otoczenia. Jako nieodzowny warunek bezpiecznej jazdy wskazała na trening samokontroli emocjonalnej.

Z pasją i zaangażowaniem swój wykład poprowadził Mariusz Stasiński, wielokrotny prelegent na konferencjach flotowych, szkoleniowiec w zakresie zarządzania flotą, wykładowca na Politechnice Warszawskiej. W przystępny sposób wyjaśnił, w jaki sposób instalacja systemu telematycznego może wpłynąć na zmniejszenie częstości szkód we flotach czy też jak powinien wyglądać idealny system telematyczny. Prelegent odniósł się również do sposobu prowadzenia negocjacji z firmą ubezpieczeniową, czyli po prostu wskazał, jak rozmawiać z tym sektorem rynku.

Podobnie jak w poprzednich edycjach szkoleń, również tym razem 10. edycję szkolenia Fleet Management Forum zakończył konkurs wizytówkowy z atrakcyjnymi nagrodami.

Kolejna, druga część szkoleniowo-networkingowa odbędzie się 14 listopada 2017 roku i również poświęcona będzie problematyce ubezpieczeń flotowych. Wykład partnera głównego poprowadzi Piotr Bryński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego w Compensa TU SA Vienna Insurance Group. Tematem będzie zagadnienie ubezpieczenia floty w leasingu i wynajmie w kontekście obszarów negocjacyjnych. Dowiemy się m.in., co w praktyce jest możliwe do wynegocjowania przy ubezpieczeniu floty leasingowanej/wynajmowanej i jaką argumentację uwzględni leasingodawca/ubezpieczyciel. Wykład uzupełni praktyczny przegląd zapisów, na które warto zwrócić uwagę. Z kolei wpływ sposobu likwidacji szkód na wartość rezydualną pojazdu omówi w ramach wykładu szkoleniowego i panelu problemowo-dyskusyjnego Adam Markiewicz, konsultant w firmie Autovista Polska. Poruszy on drażliwy temat, czy stosowanie do naprawy pojazdu „zamienników” może wpłynąć na wartość rezydualną pojazdu i czy jest możliwe zabezpieczenie się przed tymi, negatywnymi ekonomicznie, skutkami stosowania tańszych części.    (ww)
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton