EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Infiniti: diametralna zmiana strategii
 
Rozmowa z Igorem Grzechowiakiem, Corporate Sales Manager Infiniti CEE
   
Redakcja: Samochody marki Infiniti coraz częściej trafiają także do klientów instytucjonalnych. Co decyduje o wyborze tej marki?

Igor Grzechowiak: Marka Infiniti od momentu pojawienia się na polskim rynku w 2008 roku zyskała grono wiernych i lojalnych klientów, którzy docenili wyjątkowość oferowanych przez nas samochodów oraz jakość świadczonych usług. Nigdy nie stawialiśmy ilości ponad jakość, co w mojej ocenie jest zawsze dobrą inwestycją. Fakt powołania z początkiem tego roku dyrekcji sprzedaży korporacyjnej na region Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) nie stoi w sprzeczności z tym założeniem. Analizując trendy rynkowe oraz dysponując taką gamą modelową, jaką mamy obecnie do zaoferowania, sądzę, że jesteśmy gotowi do podjęcia wyzwania, jakim jest trwałe wpisanie się w sprzedaż na rynku flotowym. Oczywiście będąc marką premium i chcąc zachować wśród klientów poczucie wyjątkowości, jakie niesie ze sobą posiadanie Infiniti, nie myślimy uciekać się do najprostszych metod wzmagania sprzedaży, ale budować przekonanie naszych przyszłych klientów do marki. Ułatwiają nam to niebanalna stylistyka naszych aut, ich wyjątkowe parametry techniczne i nowoczesne technologie oraz szeroko rozbudowany program obsługi posprzedażnej świadczonej na najwyższym poziomie. Bez wątpienia posiadanie Infiniti nobilituje i wyróżnia, a zatem chcielibyśmy, aby nasi przyszli klienci również tego doświadczyli.

Sieć Waszych salonów stale się rozwija. Jaki jest dostęp klientów do stacji ASO oraz pakietów serwisowych?


Marka Infiniti pojawiła się w Polsce w 2008 roku wraz z podpisaniem umowy dilerskiej ze spółką IP i powstaniem pierwszego salonu w Warszawie. Kolejnym etapem było powstanie Centrum Infiniti w Sosnowcu w 2010 roku. Od tego czasu zmieniło się bardzo wiele, a rok ubiegły był wręcz wyjątkowy, jeśli chodzi o inwestycje IP w budowie nowych obiektów. Tylko w 2016 roku powstały trzy kolejne centra Infiniti – w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, a w październiku w Gdańsku. Zatem obecnie nasza sieć w Polsce liczy 6 placówek i od samego początku opiera się tylko i wyłącznie na współpracy z IP. W ślad za dynamicznie rozwijającą się siecią ASO powstał specjalny program serwisowy dla klientów korporacyjnych oparty na bardzo korzystnie pozycjonowanych pakietach serwisowych oraz dający dużą swobodę wyboru w programie przedłużonej gwarancji.

Ważnym czynnikiem jest także wartość rezydualna samochodu, za jaką pojazd sprzedajemy po okresie jego eksploatacji. Czy możemy powiedzieć, że Infiniti trzyma tu cenę?

Zdecydowanie tak. Jest to niewątpliwie jeden z argumentów przemawiających za wyborem naszej marki. Świadoma i niepodlegająca krótkoterminowym, koniunkturalnym wpływom polityka cenowa przynosi efekty i sprawia, że jesteśmy postrzegani jako przewidywalny i wiarygodny partner. Wszystkie modele Infiniti plasują się w czołówce zestawień w aspekcie wartości rezydualnych dla segmentu premium, co znajduje swoje odzwierciedlenie w naszej coraz bardziej znaczącej obecności w sprzedaży korporacyjnej.

Jakie więc rozwiązania oferuje Infiniti w ramach polityki remarketingu?


Przedstawiamy naszym klientom kilka rozwiązań, a decyzje pozostawiamy już naszym partnerom. Mając bardzo korzystne wartości rezydualne oraz profesjonalną kadrę po stronie naszej sieci dystrybucyjnej, jesteśmy gotowi do zagwarantowania RV oraz odkupu samochodu po jego okresie użytkowania lub też wykorzystania do tego celu naszego zaplecza w postaci Infiniti Europe i odkupu centralnego. Jednak pomimo oferowanych rozwiązań, klienci nie wyrażają zbyt chętnie woli pozostawienia tej kwestii nam, a decydują się na remarketing we własnym zakresie. Osobiście bardzo mnie to cieszy, gdyż świadczy o ich wierze w oferowany przez nas produkt, jak również dodatkowych korzyściach, jakie, głównie, firmy wynajmu długoterminowego mogą uzyskać sprzedając nasze samochody we własnym zakresie.

Jakie modele najchętniej wybierane są przez floty?


Marka Infiniti, jakkolwiek od lat na trwałe obecna w segmencie klienta indywidualnego, wolnych zawodów czy MSP, nigdy wcześniej w swojej strategii nie zakładała aktywnej sprzedaży w segmencie klienta korporacyjnego. Wynikało to poniekąd ze specyfiki gamy opartej jeszcze do niedawna jedynie na potężnych SUV-ach i limuzynach. Wraz z pojawieniem się modeli Q50, Q30 i QX30, także z mniejszymi silnikami, uległo to diametralnej zmianie. Mamy do zaoferowania naszym klientom dynamiczne i oszczędne silniki Diesla, jak też benzynowe oraz silniki w technologii hybrydowej.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton