EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
 
Rozmowa z Danielem Trzaskowskim,
dyrektorem zarządzającym Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce
   
Redakcja: Jednym z istotnych czynników dobrze skonfigurowanej floty jest odpowiednie finansowanie...

Daniel Trzaskowski: Żeby dobrze dobrać finansowanie, musimy sobie zadać pytanie, do czego flota ma służyć oraz w jakiej kondycji jest moja firma. Odpowiednie finansowanie jest bardzo ważne, bowiem umożliwia szybkie i proste spłacenie samochodu. Do tego dochodzą korzyści związane
z VAT-em. Jeżeli kupujemy auto za gotówkę czy na kredyt, to ten podatek musimy zapłacić jednorazowo, w całości. W leasingu VAT mamy rozłożony w miesięcznych ratach.

Często rekomendujemy klientom skorzystanie z finansowania z usługami serwisowymi, na przykład w postaci full service leasingu (FSL). Warto sięgnąć po takie usługi, ponieważ mamy wówczas przewidywalne koszty. Do analizy takich wydatków doliczamy paliwo i uzyskujemy łatwo policzalny budżet. Dodatkowo, w FSL pierwsza rata – kiedy samochód jest nowy i nie generuje nieprzewidzianych kosztów – jest tej samej wysokości, co ostatnia rata, gdy samochód ma np. 3 lata, 150 tys. km i wymaga większych nakładów.

Czy na podstawie zawieranych umów można wskazać, jakie trendy są charakterystyczne dla rynku instrumentów finansowych?

Na dojrzałych rynkach trwa ewolucja w sposobie nabywania samochodu firmowego. Przebiega ona utartą już drogą – z zakupu za gotówkę w stronę finansowania leasingiem, z leasingu na leasing z usługami dodatkowymi, a następnie na wynajem długoterminowy. Są to więc coraz bardziej zaawansowane produkty. Rośnie liczba firm, nie tylko dużych, ale też średnich, które szukają stałych kosztów. Właśnie dlatego przechodzą np. z leasingu klasycznego na wynajem długoterminowy. Ten trend obserwujemy od dłuższego czasu, stąd strategia Grupy Volkswagen, aby oferować wynajem do każdego segmentu klienta flotowego.

W jakim stopniu wielkość parku samochodowego wpływa na wybór finansowania?

Im flota jest większa, tym rata najmu jest niższa. Jestem zdania, że wynajem jest dobry zarówno dla jednoosobowych, jak i dla dużych firm. W przypadku tych najmniejszych przedsiębiorstw w pewnym sensie kupują one sobie spokój. To firma leasingowa bierze na siebie ryzyka. Na przykład, czy po trzech latach sprzeda ten samochód w zakładanej cenie, czy zmieści się w budżecie serwisowym itd. W przypadku dużych flot jeszcze ważniejsza jest stałość kosztów. Tylko wynajem długoterminowy pozwala na proste budżetowanie w skali miesiąca.

Czy wzrost sprzedaży nowych aut to już trend? Jakie samochody trafiają do klientów?

Trend rosnącego popytu na nowe samochody jest zdecydowanie pozytywny i bardzo nas cieszy. Wzrost sprzedaży nowych aut odnotowujemy od trzech i pół roku, co pokazuje, że „nastroje gospodarcze” są dobre. Jeżeli mówimy o dużych czy średniej wielkości firmach, to sprzedawane są samochody nowe. Natomiast przy mniejszych przedsiębiorstwach, samochody używane są nadal dosyć popularne.

Z drugiej strony, jeżeli ktoś użytkował nowy samochód w oparciu o nowoczesne produkty finansowe, to z pewnością nie wróci już do używanego auta, a przy tym do klasycznego finansowania. Z kolei ktoś, kto jeździł używanym, coraz częściej przekonuje się do nowego pojazdu. Obecnie w podjęciu decyzji klientom pomagają atrakcyjne oferty, gdzie już za 400, 600 czy 800 zł miesięcznie mogą kupić nowy samochód, dlatego ci, którzy wcześniej kupowali samochody używane, decydują się na nowe.

Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce świętuje w tym roku okrągłe 20. urodziny. Spółka prowadzi działalność na polskim rynku od 1997 roku. Jak wiele zmieniło się w tym czasie na polskim rynku?

Na polskim rynku dużo się zmieniło, i to na korzyść klientów. Na przykład stawki wynajmu długoterminowego są zdecydowanie niższe niż 10 lat temu. Był to czas, w którym leasing z rynkową wartością końcową zarezerwowany był w zasadzie dla dużych flot w ramach CFM. Dzisiaj już tak nie jest. Wynajem staje się coraz bardziej popularny, korzystają z niego już nie tylko korporacje, ale i małe firmy.

Nasze 20-lecie zamykamy z doskonałymi wynikami i mocną pozycją na rynku. Udział Volkswagen Leasing w rejestracjach nowych pojazdów osobowych w leasingu i wynajmie długoterminowym wynosi 11,7% (dane CEPiK na koniec sierpnia br.). Wśród samochodów osobowych zarejestrowanych na firmy leasingowe ten udział równy jest 16% i daje spółce pozycję lidera na polskim rynku. Klienci Volkswagen Leasing mają aktualnie 66,5 tys. umów leasingu oraz CFM.

Dziękujemy za rozmowę.
(WW)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton