EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
 
Rozmowa z Piotrem Bryńskim, dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego Compensa TU SA Vienna Insurance Group
   
Redakcja: Czy istnieje uniwersalna oferta, jak ubezpieczyć flotę dobrze i niedrogo?

Piotr Bryński: Oferta ubezpieczeniowa na flotę, a w szczególności jej cena, uzależniona jest od przebiegu szkodowości w ciągu ostatnich trzech lat. Trudno mówić o niedrogim ubezpieczeniu floty, której przebiegi szkodowe są zdecydowanie wyższe niż przeciętna na rynku. W tym przypadku składkę możemy obniżyć, jeżeli zastosujemy udziały własne w każdej szkodzie lub wprowadzimy ograniczenia odpowiedzialności. Jeżeli wyłączalibyśmy z odpowiedzialności poszczególne ryzyka, to nie byłaby to dobra oferta i mogłyby się pojawić problemy podczas likwidacji szkód. Ponadto finansujący z reguły nie dopuszczają takich rozwiązań.

W celu uzyskania dobrej ceny najczęściej stosowane są udziały własne w każdej szkodzie w odniesieniu do ryzyka autocasco. Najczęściej stosowany to 1000 lub 2000 złotych, jednakże znane są przypadki znacznie wyższych kwot – 5000 lub 10 000 złotych. Każde 1000 złotych udziału własnego to obniżenie składki średnio o 7%. Coraz częściej, szczególnie w wynajmie krótkoterminowym, spotykane są ubezpieczenia tylko szkód całkowitych – franszyza integralna 70%. Przy ubezpieczeniu szkód całkowitych możemy liczyć na obniżenie składki o mniej więcej 60%.

Czy sposób finansowania ma wpływ na to, jaką polisę zaakceptuje instytucja finansowa (leasing, wynajem, zwrot/wykup auta po okresie finansowania)?


Warunki ubezpieczenia, a w szczególności udziały własne i ograniczenia odpowiedzialności, zależą od wymogów firmy finansującej. Na ogół większość takich firm wymaga pełnego pokrycia ryzyka, co zabezpiecza przed jakimikolwiek stratami finansowymi. Największy wpływ na wysokość składki ma niewątpliwie wspomniany przeze mnie udział własny – z jego wzrostem maleje cena za ryzyko autocasco. Firmy finansujące czasami zgadzają się na wprowadzenie udziału własnego, jednakże w większości tych przypadków jest on przenoszony na użytkownika i zabezpieczany odpowiednimi zapisami w umowie finansowania. W przypadku, gdy użytkownikowi zależy na niskiej składce, należy podjąć próbę negocjacji takich warunków. Ubezpieczyciele na ogół zgadzają się na udziały własne, gdyż mają one dodatkowo działania prewencyjne. Użytkownik mając świadomość udziału w każdej szkodzie, niewątpliwie dba bardziej o powierzony mu pojazd.

W jakim stopniu zastosowane rozwiązania telematyczne mają wpływ na wysokość składki ubezpieczeniowej?


Na dzień dzisiejszy większość firm ubezpieczeniowych pracuje nad rozwiązaniami telematycznymi. Największym problemem jest przełożenie zbieranych parametrów (związanych ze stylem jazdy kierowcy) na wysokość składki – taryfę ubezpieczeniową. Intensywnie prowadzone testy niewątpliwie w niedługim czasie przyniosą rozwiązania, w pierwszej kolejności w odniesieniu do klienta indywidualnego. Mając na względzie dość wysokie koszty urządzeń montowanych w pojazdach oraz czynszu za obsługę, zadajemy pytanie, kto ma pokryć te koszty. Stanowią one znaczącą część składki ubezpieczeniowej.

W odniesieniu do flot telematyka ma nieco inne znaczenie. Zakłady ubezpieczeń nadal będą kwotować na podstawie przebiegów szkodowych, ale zamontowane urządzenia telematyczne powinny działać prewencyjnie, co w konsekwencji powinno przekładać się na niższą szkodowość, a to z kolei – na niższą składkę za ubezpieczenie takiej floty.

Czy Compensa wykorzystuje rozwiązania telematyczne?

Na razie prowadzimy intensywne testy, sprawdzając różne rozwiązania i ich atrakcyjność dla klientów. Druga faza to rozwiązania w odniesieniu do flot, ale głównie jako działanie prewencyjne, mające wpływ na częstość i wielkość szkód, a w konsekwencji zmniejszenie wysokości składki.

Jak w najbliższych miesiącach będzie kształtował się rynek ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce?

Do końca tego roku nie przewiduję dalszych podwyżek cen ubezpieczeń komunikacyjnych – jeżeli już, to nieznaczące. Najwyższe podwyżki w umowach leasingowych miały miejsce w październiku – szczególnie w odniesieniu do OC samochodów dostawczych i ciągników siodłowych, co dalej przekłada się na inne floty. Najbliższe miesiące to monitorowanie efektów i w przypadku braku pozytywnego wyniku technicznego możemy się spodziewać podwyżek pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.

Dziękujemy za rozmowę.
(ww)

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton
  • cheap mlb jerseys free shippping
  • cheap custom jerseys
  • jordan shoes for cheap
  • cheap jerseys for sale
  • cheap jordans sold in china
  • cheap mlb jerseys
  • Cheap blue jordan shoes
  • cheap nhl jerseys
  • Cheap jordan retro 12 pink
  • wholesale mlb jerseys
  • pink white jordan 12
  • mlb jerseys at wholesale shorts for sale
  • cheap nfl jerseys china
  • cheap jordans for kids
  • nfl jerseys cheap
  • cheap nike yeezy
  • cheap authentic jerseys
  • cheap mlb jerseys
  • wholesale jordan shoes
  • jordan 13 cp3
  • cheap nhl jerseys
  • cheap ncaa jerseys wholesale
  • buy cheap nfl jerseys
  • womens jordans shoes
  • nike lebron 13
  • Cheap Wholesale NFL Jerseys
  • wholesale youth nhl jerseys cheap
  • jordan sneakers for sale
  • wholesale nfl jerseys
  • Air Jordan Shoes