EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
ikol.pl
Fiat professional
kpmg.pl
  pokaż wszystkie numery
 
Ubezpieczenie w CFM
 
Rozmowa z Michałem Sloseckim, kierownikiem Działu Ubezpieczeń i Likwidacji Szkód Komunikacyjnych w Carefleet SA
   
Redakcja: Jak wynika z danych portalu mfind.pl, w styczniu średnia kwota, którą należało zapłacić za OC samochodu, była o 600 zł wyższa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Oznacza to wzrost o 55% r/r. Pomimo lekkiego zwolnienia tendencji wzrostowej we wrześniu br., raczej trudno spodziewać się, że to koniec podwyżek. Wzrost cen ubezpieczeń odczuwają zarówno klienci indywidualni jak i przedsiębiorcy. Jak przedstawia się kwestia ubezpieczeń samochodów finansowanych w formie wynajmu długoterminowego, czy w chwili obecnej możliwe jest obniżenie miesięcznej raty za wynajem długoterminowy samochodu poprzez obniżenie kosztów ubezpieczenia?

Michał Slosecki: Na dzień dzisiejszy trend zwyżkowy na rynku ubezpieczeń raczej uniemożliwia realizację tego typu działań. Zakłady ubezpieczeniowe zostały zobligowane do podwyższenia składek ze względu m.in. na nierentowny segment OC, rosnące kwoty świadczeń za szkody osobowe oraz wzrost kosztów operacyjnych związanych z likwidacją i wypłatą roszczeń z polis komunikacyjnych. Dopóki wpłaty i wypłaty w firmach ubezpieczeniowych się nie zrównają, raczej trudno oczekiwać obniżek składek. Warto zauważyć, że miniony rok skończył się dla ubezpieczycieli w dalszym ciągu olbrzymią stratą. Przy odpowiedniej optymalizacji kosztów naprawy przedsiębiorcy są w stanie utrzymać dotychczasową stawkę ubezpieczeniową, ale nie jest to ten moment, kiedy możemy myśleć o realnej obniżce kosztów.
 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018 | designed by mouton