EuroFlota
strona główna
o nas prenumerata szkolenia/konferencje 2018

szkolenia/archiwum
BEZPŁATNE
e-wydanie
dylematy
prawne
kontakt archiwum
 
 
      Numer 176/177, październik/listopad 2017
     
 
Solidny filar
20 lat Volkswagen Leasing w Polsce
2018 – rok kolejnych zmian
Bezpieczny kierowca pracuje na wizerunek firmy
BZ WBK Leasing wyłącznym partnerem finansowym Subaru
Flotowy pakiet bezpieczeństwa
Infiniti Q30 – Premium Active Compact, czyli indywidualizacja we flocie
Infiniti Q50 – najchętniej kupowany model
Infiniti Q70 – ekspresyjna limuzyna
Infiniti QX30 – wszechstronny crossover
Infiniti QX70 – przebojowy sportowiec
Infiniti: diametralna zmiana strategii
Jak dobrze ubezpieczyć flotę
Jak ujarzmić flotę i zostać bohaterem w swojej firmie
Mandat – przyjąć czy iść do sądu?
Nie piłeś, nie jedź!
Odmłodzony crossover: Nissan Qashqai
Przygoda z Infiniti
Q60 – klasyka coupé
Rośnie w Land Roverach
Stale doskonalimy jakość obsługi
UBEZPIECZENIE FLOTY SAMOCHODOWEJ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW cz.1
Zwinny mieszczuch: Citroën C3
PSPA: 7 tys. punktów ładowania aut elektrycznych w Polsce do 2020 r.
e-Golfy w ABB Polska
Niebezpieczne polskie drogi
200 000 aut sprzedała Grupa PGD
Agata Chowaniec dyrektorem zarządzającym w Car-Port
Cena najważniejsza
Auto elektryczne za prawie 1 mln zł
Podyplomowe studia zarządzania flotą
Przegląd prasy
Coraz więcej firm oferuje auta na minuty
Sprzedaż na kilka sposobów
Przemyślana konstrukcja: Kia Stonic
Auto z charakterem: Skoda Karoq
Więcej technologii: Peugeot 308
Mały i bardzo przestronny: Ford KA+
Nieduży wielki samochód: Fiat 500
Magia mocy Lexusów
Nowa era popularnego kompaktu: Honda Civic
Komfortowa i ekologiczna: Kia Optima Plug-in Hybrid
Z kosmicznym kokpitem: Toyota Prius
Ekologiczny w trzech opcjach: Hyundai Ioniq
Maksymalnie funkcjonalna: Skoda Octavia
Zgodnie z życzeniami klientów: VW Crafter
Przewiezie wszystko: Mercedes Sprinter
LoJack chroni skutecznie
Ubezpieczenie w CFM
Skuteczna likwidacja szkody
Renault: lakier do paznokci naprawi rysy na karoserii
Okulary w stylu Nissana Micra
Renault Trezor sensacją targów
„Inteligentne” ławki Forda
Innowacyjna Toyota
Robert Lewandowski w Audi RS 6 Avant
Z rynku - Piotr Bryński
Z rynku - Bernadeta Stożek
Nowe Audi A8 jeździ autonomicznie
Volkswagen rozpoczął sprzedaż dłuższego Tiguana Allspace
Nowość Hyundaia – Kona
Mobilny salon Renault
Dacia odmłodziła Dustera
Audi A1 z pilotem jazdy w korkach
Compass, czyli nowa terenówka Jeepa
Skoda Kodiaq Scout w Polsce
Europejski debiut Forda Mustanga GT4
Fiat 500X – kolejna wersja ikony
Ford Tourneo Custom – uniwersalny mikrobus
   
home.kpmg.com
  pokaż wszystkie numery
 
Z rynku - Bernadeta Stożek
 
(Head of Business Development NaviExpert)
   
Telematyka w ubezpieczeniach i zarządzaniu flotą to temat rzeka. Na rynku klientów indywidualnych mamy już przykłady pierwszych ofert komercyjnych, wykorzystujących informacje o stylu jazdy kierowców w celu kalkulacji składek (m.in. w LINK4, którego NaviExpert jest partnerem technologicznym). Biznes i floty wciąż czekają na pełne wykorzystanie potencjału, jaki dają ubezpieczenia typu UBI (Usage Based Insurance). Czy będą długo czekać? Trudno powiedzieć.

Jako firma z branży insurtech, uczestnik wielu wydarzeń poświęconych tym kwestiom, widzimy, że to niezwykle gorący temat, do którego przymierza się kilku graczy, zarówno z obszaru ubezpieczeń jak i technologii.

Wdrożenie naprawdę dobrej oferty wiąże się z długimi badaniami, z gromadzeniem ogromnej ilości danych, ich analizowaniem i tworzeniem modeli aktuarialnych. Wiemy o tym, gdyż wspólnie z LINK4 weszliśmy na rynek z komercyjną ofertą po dwuletnim okresie pilotażu. Przed firmami planującymi wejście w ten obszar stoi wiele dylematów: czy oprzeć się na telematyce twardej (kto zatem pokryje koszty urządzeń) czy miękkiej; jak motywować kierowców do zmian zachowań za kierownicą; jak połączyć oferty ubezpieczycieli z ogromem danych, jakimi dysponują firmy oferujące rozwiązania wspierające zarządzanie flotą; czy telematyka przyszłości jest w stanie funkcjonować bez wykorzystywania pozycji GPS? Te dylematy można mnożyć, jedno jest jednak pewne – w najbliższych latach na polskim rynku ubezpieczeń flotowych będzie się wiele działo. Być może pójdziemy w tym samym kierunku co tego typu oferty w Wielkiej Brytanii, gdzie ubezpieczenia aut służbowych wykorzystujące informacje o stylu jazdy kierowców są oferowane m.in. jako element systemów do zarządzania flotami.

Ciekawym kierunkiem wydaje się także to, co dzieje się w Stanach Zjednoczonych. Tam władze niektórych stanów wydają rozporządzenia, by wszystkie samochody firmowe były wyposażone w systemy monitorujące.

 
  powrót wersja do druku
   
    Zapisz się na NEWSLETTER

 EuroFlota PTL MEDIA © 1999-2018  •  Regulamin strony  •  Ochrona danych osobowych  •  designed by MOUTON interactive